Gå til innhold

Ford Connect 2008, dyrere enn en Audi A4 2012!?

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt ny arbeidsbil og skulle da tegne forsikring, ringte til selskapet mitt og hørte på pris.

 

Fikk ett tilbud på 10,270 med full kasko 25,000km kjørelengde. Bilen er en Ford Connect 2008 mod.

På Audi'n vi har betaler jeg 8,250 med super kasko og 25,000km kjørelengde.

 

Hvorfor er en varebil som er 4 år eldre og med 70hk mindre og en innkjøpsprisen som er 400,000,- lavere enn Audi'n en forsikringspremie over 2,000,- dyrere med dårligere forsikring?

Har samme bonus på begge.

 

Til opplysning så hadde jeg kun tenkt til å velge ansvar, noe jeg gjorde også, men jeg er bare nysgjerrig på hvorfor de kan ta så mye mer for en varebil.

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje akkurat ekspert på området, men kor mange forsikringsskader det har vært på biltype. teller ein del. Pluss at det kan være store forskjeller mellom forsikringsselskapene.

 

Da eg kjøpte Volvoen min, (03 S60 med 130hk) ville if ha meir i forsikring på den enn Porschen min! (81 911 turbo med 300hk)

Antagligt hadde det vært litt skader på Volvoene pga av ungene hadde lånt bilene av foreldrene.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at varebilen viste seg å være dyrere å forsikre er ganske sikkert at varebiler generelt er mer utsatt for ulykker. Du er kanskje mer forsiktig med den nye Audien enn den halvgamle Forden?

 

Selv om Audien er dyrere i innkjøp, er nok ikke reparasjonsutgiften nødvendigvis så forskjellig. Timepris på verksted er vel en tusenlapp på begge, og Ford kan sikkert også kunsten å skru deleprisene i været.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje mer forsiktig med den nye Audien enn den halvgamle Forden?

 

Føler meg truffet... Hehe..

 

Det gir absolutt mening flatpedal, jeg tenkte ikke på ulykkesstatistikken nå jeg postet dette.

Men skjønner jo det nå at det er det som er den store forskjellen, pluss at Audi'n sjeldent har ungdom bak rattet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår