Roy-Helge Skrevet August 14, 2012 Rapporter Share Skrevet August 14, 2012 Hei! Har en patriot 2007 modell, som har gått ca 110 000 km. Jeg mister motorkrafta på bilen ved at den går i nødmodus, dette skjer når jeg enten akselrerer, som eks ved ei forbikjøring, eller når jeg jeg guffer litt på i oppoverbakke, og også ved kjøring med tilhenger. Jeg har etter råd fra verksted byttet luftmassemåler, uten at problemet forsvant. Samme verksted sliter med å finne forklaring på dette, enda de greier å lese ut feilkoder på pc. Er det noen som har erfaring med dette, eller råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 14, 2012 Rapporter Share Skrevet August 14, 2012 Minner fælt om overlading eller at ECU tror den overlader pga. sensorfeil. Kjør så feilen dukker opp, kom deg til ett verksted for å få lest ut feilkoder, ikke stopp bilen før feilkodene er lest ut. Da skal det nok dukke opp skal du se :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Hei, er motoren chippet? Dette kan forekomme om den er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 10, 2012 Rapporter Share Skrevet September 10, 2012 Evt wastegate som har hengt seg opp/rustet fast. Da vil turbo lade for mye, og trykket bli for høyt slik at motor går i nødmodus. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakub Skrevet Februar 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2016 har fått samme problemet på min patriot 07. har du fått fiksa problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg