nopussy Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Hei ! Skal igang med å skifte hjullager både foran og bak på min Passat TDI 1.9 sedan Syncro (110hk). Må disse tas ut og settes inn mot drivakslingen, eller kan det ordnes forfra. Det er tette hjullager (ikke koniske) både framme og bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 13, 2012 Rapporter Share Skrevet August 13, 2012 Hjullager sitter presset inn i hjulnavet med en låsering/segering i hver ende av hjullagerhuset. Fjern disse og lageret kan presses ut, du kan presse lageret inn/ut hvilken vei du vil. Jeg vet folk har suksess med å bruke hjullagerverktøyet som Biltema selger, men jeg bruker kun tonnpresse. Regner med du har litt teknisk innsikt men sier det forde. Skal du presse ut lageret når spindelen sitter på bilen må drivakslingen ut først. Bruker du tonnpresse er det jo greit for da er jo hele spindelen ute. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet August 15, 2012 Rapporter Share Skrevet August 15, 2012 foran mener jeg lagret skal sitte en vei og kan kun presses ut en vei...bak vet jeg ikke. er vel samme hjul oppheng foran på denne som den vanlige tdi'n skulle jeg tro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 på min litt eldre syncro var det likt både forran og bak, om lageret er retningsbestemt så pleier det vere merket med noen piler. Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Lagrene er ikke retningsbestemte, hvordan disse byttes vises bra (med bilder) i DENNE linken. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet August 19, 2012 Rapporter Share Skrevet August 19, 2012 Eg ville sjekka diameteren på innerbana, på min 2000mod er diameteren ulik på dei to innerbanene i lageret, viktig å presse det rett vei i lagerhuset då! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg