Monsern Skrevet Juli 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2012 Hei! Lurer på å kjøpe en brukt golf gtd. Bilen ser utrolig bra ut, men den er chippet. Er redd for hvordan dette vil påvirke DSGen osv. Vil det være risky og kjøpe en bil som er chippet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2012 Det hadde jeg ikke turt. DSG kassa tåler 350nm. Motoren leverer orginalt 350nm. Med chip bikker du fort 400nm. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet August 3, 2012 Rapporter Share Skrevet August 3, 2012 ai, er det så på kanten at ikke kassa nesten ikke tåler orig effekt engang? :*/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron von Dirtbike Skrevet September 30, 2017 Rapporter Share Skrevet September 30, 2017 Dette her er gammel myte. Sannheten er at DSG-kassa tåler mye, men er softwarebegrenset til 350Nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 30, 2017 Rapporter Share Skrevet September 30, 2017 36 minutter siden, Baron von Dirtbike skrev: Dette her er gammel myte. Sannheten er at DSG-kassa tåler mye, men er softwarebegrenset til 350Nm. Myte med snev av sannhet, men det er ikke girkassa som er problemet, det er sjåføren. Klarer fint å ta livet av en DSG kasse med original motor også. Jeg har selv tunet min bil og har 420nm, ikke veldig bekymret for DSG kassa akkurat ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron von Dirtbike Skrevet September 30, 2017 Rapporter Share Skrevet September 30, 2017 Samme her, chippet motor og DSG, ingen problemer eller bekymringer. Det er sikkert ingen problem å ta livet av kassa om man herjer med bilen, spinner ut av hvert lyskryss osv. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg