Gå til innhold

Vinduer vil hverken opp eller ned på passat 1,9tdi 99`

Ranger emnet


mongologic

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en passat 1,9tdi stv, 99 modell.

Vinduer går hverken opp eller ned. Håpa liksom at det bare var å bytte en sikring eller et relè.

Sjekka sikring men den var hel.

Kan det være et relè som er gåent?

Når jeg vipper på bryteren hører jeg bare et svakt klikk inne i dørene.

det er heller ikke noe kupelys i bilen, pærene ser greie ut.

Noen som har tips om hva jeg kan prøve?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først og fremst ledningene i gummimuffene mellom dør og A stolpe.

Sjekk også microbryteren i låsekassene. For å sjekke de åpner du døra, holder utvendig dørhåndtak ute, legger øre inntil låsen og bruker en skrutrekker til å klappe sammen låsen med. Hører du klikk fra en bryter er microbryteren hel..

 

Neste skritt er å rive opp gulvteppet på førersia å sjekke ledninger og komfortstyreenhet.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk takk for svar, får prøve meg litt fram.

Vurderer å bytte hele døra på førersia til en dør med håndsveiv en gang for alle, da jeg har skjønt at dette er et vanlig problem. Ser ut som bilen har tatt inn en del fukt gjennom årene da veldig skjollete oppi taket på ene sia, så det er vel ikke utenkelig at det er den såkalte comfortenheten som har fått det. Synes det er litt rart om det er wiren som er problemet siden det gjelder begge dørene?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde wirene vært defekte hadde du hørt det rakle no jævelig når du trykker på knappene.

 

Riv opp gulvteppet på førersia å se åssen ledningene og komfortstyreenheten ser ut. Tipper det er mye grønt der.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å prøve det nei, redd jeg ikke får den opp igjen. Skal ta av dørtrekk å sjekke ledninger, wire etc.

 

Noen som vet om det fins dører med manuell sveiv til bilen min?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å kjør heisa helt i bunn, så legger du hendene mot ruta(en hånd på hver side) og drar forsiktig ruta nedover.. får du da ned ruta får hånd så prøver du å kjøre heisa opp igjen, men bare noe hakk av gangen intill du treffer ruta.. da kan du bare kjøre heisa helt opp..

 

om dette funker hos deg, er det bare ruta som har løsnet fra heisa.. dvs. at plast-pluggen som holder fast ruta til heisa har hoppet ut.. dette har skjedd på samtlige av dørene på min 99' Passat :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal prøve det, men jeg tror egentlig ikke heisen går i det hele tatt, hører bare et svakt klikk inne i døra når jeg vipper på bryteren. Hjelper ikke å holde den inne, helt stilt inni der.

Endret av mongologic

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva ser jeg etter?

Reiv opp matta og fant ut at ledninger og styreenhet ligger å svømmer i vann, men ikke noe synlig brudd å se.

Noen som har hatt bilen på verksted med lignenede symptomer?, og ble det dyrt? Er ikke så dreven på å skru, og i hvertfall ikke elektrisk.

Hos meg virker alt bortsett fra vindusheisene, sigarettenner og kupèbelysing, og det høres et svakt klikk inni dørene når jeg prøver vindusheisbryterene. Er ikke så dreven på å skru, og i hvertfall ikke elektrisk. Skal få skrudd av dørtrekket for å se om det er noe synlig feil der inne, hvis ikke blir det nok en jobb for et verksted.'

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ccm ligger å bader, er sannsynligheten stor for at den har fått en vikingbegravelse. Prøv først å ta av - på batteriet, og ta det på igjen etter 10 min. Disse bilene er ikke spesielt god på elektronikk, så kan fort være bilen 'lurer' seg selv. Tror dog du må belage deg på å skaffe ny ccm

 

Kan også være brudd inni ccm.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår