Gå til innhold

oljelampe 2,7 biturbo

Ranger emnet


Sbber

Anbefalte innlegg

Lavt oljetrykk ved varm motor skyldes ofte slitt motor, slitte lager og for store klaringer. Før du gjør noe mer, få målt oljetrykket med instrument for å utelukke andre feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at oljen er ødelagt. Viskositeten på oljen blir så høy at man mister oljetrykket.

Det kan også være feil med oljekjøleren.

 

Dette skjedde på båten jeg jobber på. Kjølevannspumpa tok luft, oljekjøleren og motoren fikk ikke kjølevann, og olja klatret opp til 85 grader, skal ligge på 50, da droppet oljetrykket fra 5 bar til 1,5, og alarmen gikk.

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det også være.

 

Et triks for det probleme, er å ha litt diesel på den gammle olja før man bytter til ny olje og filter, og la motoren gå på tomgang i 10 min med det. Diesel vasker ut hele motoren og gjør den skinnende ren inni.

Har gjort dette 2 ganger på min AJL som hadde litt tikking når jeg fikk den, når er alt borte =)

Endret av alarm92

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det kan det også være.

 

Et triks for det probleme, er å ha litt diesel på den gammle olja før man bytter til ny olje og filter, og la motoren gå på tomgang i 10 min med det. Diesel vasker ut hele motoren og gjør den skinnende ren inni.

Har gjort dette 2 ganger på min AJL som hadde litt tikking når jeg fikk den, når er alt borte =)

Dette hr jeg hørt litt av hvert om egentlig.. Greit at det renser motoren litt, men hvordan tror du smøreegeskapene til oljen er når den får blandet masse diesel i seg? Det er denne suppa som smører motoren de ti minuttene den står på tomgang.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På båten jeg jobber på har vi 2 stk Catepillar 3806 V8 365hk. På den ene motoren røk et dyserør, og vi gikk i 2 døgn med lekasjen.

 

Da vi kom fram og fikk stoppet i Ålesund reparerte jeg skaden og tappet av over 50 liter olje av motoren, og kvelte på 40 liter, dvs at det var 10-15 liter diesel i olje, på masjfart, i 2 døgn :) Trur det går bra med en halvliter på tomgang i 10 minutt. Dessuten har det aldri skadet min 1,8t å gjøre dette, ble bare bedre å bedre.

 

Når det kommer diesel i oljen, så ødelegger man ikke smøreegenskapene (diesel er faktisk tilsatt olje for å smøre, i motsettning til parafin. Derfor må man ha 2-taktsolje på parafin, hvis man skal bruke det på en dieselmotor), men man ødelegger viskositeten, oljen blir alså før tynn. Men så lenge det er nok oljetrykk, så skal det ikke være farlig.

 

Oljetrykket på Catepillarn falt for øvrig fra 5,5 bar til 3,5. Minimunskravet er 3 bar.

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår