Gå til innhold

Flexibend bytte Biturbo

Ranger emnet


audigeir

Anbefalte innlegg

Har ikke gjort det på 2,7 men blant annet på 2,8. Jeg kuttet av de gamle flexene og erstattet de med noen fra Svendsen eksos. Pass på at lengden mellom kuttene passer eksakt med lengden på de nye flexene. Sett de nye på plass og sett tilstrekkelig med sveisepunkter til at flexene sitter godt fast i downpipene og kattene. Så er det dritjobben med å ta av downpipene sammen med kattene og helsveise skjøtene for så å montere igjen. Det er en stor fordel å stå med bilen på bukk, om ikke så få den så høyt som mulig og sikre den godt med bukker for det blir en del riv og røsk samt kutting. Jeg brukte en elektrisk banjosag med kort, fintannet blad og luftdreven sag. Greia er å få til et vinkelrett kutt på rørene slik at sveisefugen blir så bra som mulig, både mot downpipe og mot kat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har aldri brukt/skrevet/svart i dette forumet før, så super-n00b-vibben får jeg eventuelt bare beklage på forhånd :-) 

Jeg er oppmerksom på at spørsmålet til Audigeir er flere år gammalt, men er ganske sikker på at A6er med gåene flexi-rør ikke har blitt færre på denne tiden, heller mange flere..... :-/ 

Siste "oppdatering" på bytte av ETT flexi-rør hos Svendsen Eksos per Januar 2023, på en 2004 A6 2.7 BT 250hk. ARE-motor og automatkasse : 10.000.- Jeg fikk en følelse av at de ikke ville ha jobben egentlig, pga alt arbeidet som var med automatkassa, kontra manuell. Og jeg vil tippe på at prisen på å bytte begge flexi ikke utgjør veldig mye, og antakelig er lurt å gjøre i samma slengen, uansett. 

For dere som kan sveise og gjerne vil prøve å fixe dette sjøl, så er denne YT-filmen helt grei, selv om det er en Allroad med manuell....så er fremgangsmåten helt lik. 

Og, hvis noen lurte, så NEI, jeg har ikke fått bytta mine flexi-rør enda.... :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår