Gå til innhold

Passat vil ikke starte!

Ranger emnet


Sheldoor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en passat 97 model 1.8T og den vil ikke starte!

Har byttet tennplugger, sjekket at alle har gnist, byttet tenningsmodul og sjekket bensinpumpen!

Så bilen tenner og får bensin men vil ennå ikke starte, starteren funker fint å!!!

 

Er det noen som har den minste anelse hva feilen kan være?!

btw, får ikke brukt noe diagnose maskiner fordi kontakten til bilen er ødelagt!!

HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bare sier jeg noe da jeg absolutt ikke har peiling om hva feilen kan være.

Har du sjekket at bensinfilteren ikke er tett?

Er det bensin i bilen ? :P

Har du prøvd med reservenøkkelen, da startsperren kanskje kødder med deg

Men ta og sjekk alle sikringene om at alt er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fysisk sett at bensinpumpa pumper? Ta ut slangen, og legg den i en bøtte.. Det skal sprute/strømme bensin ikke dryppe/renne.. :)

 

EDIT; Kan det være en gåen bensindyse? Det skjedde i alle fall på passaten vår. 2006mod vel å merke :) For hvis en dyse er gåen, så vil hjernen nekte å starte motoren.. :) (Tror jeg, kan noen bekrefte? Prøver å leke smart :) )

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet bensinfilter og det er satt riktig vei!

Alle sikringene er i orden.

Den starter ikke i det hele tatt å tror ikke det er startsperren!

Ja jeg tok ut beinsinpumpa i går og den var det veldig bra futt i altså!! men nå er ikke jeg helt sikker på hvor de dysene er hen på bilen, så fint om du kunne ha forklart det! stefadarn som har mest peiling her xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er ikke noen bilguru, men på passaten vår så var det dysene som sprøyter drivstoff inn i sylinderen som tok kvelden. Hjernen i bilen hindret oppstart, og bilen måtte på Sulland/Møller.

 

Jeg skal ikke be deg åpne motoren for å se eller noe, så jeg anbefaler deg å vente på svar fra en av guruene våre, eller ta en tur på møller ;)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er ikke noen bilguru, men på passaten vår så var det dysene som sprøyter drivstoff inn i sylinderen som tok kvelden. Hjernen i bilen hindret oppstart, og bilen måtte på Sulland/Møller.

 

Jeg skal ikke be deg åpne motoren for å se eller noe, så jeg anbefaler deg å vente på svar fra en av guruene våre, eller ta en tur på møller ;)

Må ikke sammenligne en 2.0l Tdi med en 1.8t nåda... Om ei dyse ryker på 1.8t starter fortsatt bilen..

 

 

Sjekk timinga på registeret.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke sammenligne en 2.0l Tdi med en 1.8t nåda... Om ei dyse ryker på 1.8t starter fortsatt bilen..

 

 

Sjekk timinga på registeret.

 

Hehe, se hvor mye ekspertise jeg hadde :)

 

Uansett, dette vil nok Quattro73 gjøre før eller senere, så hvorfor ikke?

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237

(I tilfelle du lurte)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nå har jeg fått den til å starte men den går som en dass, er ikke før enn ved ca 4000 omdreininger den går normalt!

 

og hva gjør denne kontakten og hva er den til? fordi da jeg nappet ut den mens bilen gikk så kom det ingen reaksjon! merket altså ikke noe på bilen

[ATTACH]31369[/ATTACH]

 

samme med denne kontakten!

hva er den til? og det ble ingen forandringer i bilen da jeg dro den ut mens den gikk!

 

[ATTACH]31370[/ATTACH]

post-69050-13804854234635_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår