Skybert Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Hei, har nå bytta motor i en Mitsubishi L200, 2000 modell Før jeg bytta starta begge motorene og gikk helt fint. Men etter jeg har fått i den "nye" så vil den ikke starte. Jeg har satt en sånn bensinhåndpumpe som du bruker på påhengsmotorer, innpå returen på dieselpumpa og pumpa så dieselen er kommet frem til pumpa uten at det er noe luft der, men når jeg da skal kinne, så kommer det ikke en dråpe fram til dysene... :O Jeg mistenker dette er en startsperre på dieselpumpa, viss det er det, hjelper det bare å ta hele tenningslåsen fra den andre bilen over? Eller er det en annen grunn ? takker for svar :) Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Flytt over ECU også så ordner det seg kanskje ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Hvis det er lignende system som toyota hiace, er det bare en magnetventil på dieselpumpa som skal ha +12v med tenninga på. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 (endret) Og hvor finner jeg ECU? Jeg husker når vi skulle få kopiert en nøkkel, så kosta det over 1000 kr for en kopi, pga startsperra... Så det er vel mer avansert en en enkel magnetventil som bare trenger 12 volt? Edit: ECU er det samme som styreenhet sant? Endret Mai 30, 2012 av Skybert Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 ECU, altså styreenhet for motor. Hvor den står på L200 vet jeg ikke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 (endret) Er du sikker på at det er det på den? Hva skal den isåfall styre? Edit: Jeg tok nå en titt under dashbordet med rattet, og der ser jeg jo en ODBII kontakt, så det er nok en styreenhet da vell? Endret Mai 31, 2012 av Skybert Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Nå fant jeg styreenheten, den var rett ved siden av varmeapparatet på passasjersiden, innforbi hanskerommet. Så jeg tok den utav delebilen, og bare plugga den til kontakten, men det kommer forsatt ikke noe diesel når jeg kinner... Jeg prøvde da å ta to andre "bokser" som var i nærheten av styreenheten å bytte om, men det funka heller ikke... Noe annet som kan gjøre det? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Startsperra er avansert elektronikk ja, men dieselpumpa er god gammeldags mekanikk i mange tilfeller. Derfor er ofte magnetventil eneste mulighet for å stoppe dieseltilførselen. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det er på mitsubishi, men sjekk det ut ihvertfall... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Er vel ikke så vanskelig og se når du ser slangen som går inn på pumpa. Ser fort om den går innom noe eller kun en strak slange. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 (endret) Ja, det er en svart boks på dieselpumpa, som det går tre ledninger innpå, jeg prøvde å koble 12 volt innpå den som var rød/gul og svart, men det skjedde ikke noe forskjell, har du noe ide om hvordan de skal kobles?(den tredje er brun) Endret Mai 31, 2012 av Skybert Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Letteste er vel å fjerne hele greia Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Kan du si meg hvordan jeg skal stoppe motoren viss jeg fjerner den? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Denne er jo kun til startsperra. Om du haddet kuttet dieseltilførselen til pumpa med den hver gang du stoppa bilen så hadde jo bilen gått i et minutt ++ Hvordan tror du den hadde blitt å starte igjen da du om du skulle ha tømt pumpa for diesel hver gang du stoppa den? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 Jeg vet jo det, men jeg trodde den svarte boksen var en del av de magnetventilen... noe jeg er ganske sikker på! men nå slipper jeg å tenke mer på det, fordi det var en annen boks som var skrudd inntil veggen ned forbi a-stolpen på førersida som måtte byttes over i tillegg til tenningslåsen! :) Etter det kom dieselen som bare rakkeren! Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2012 Denne er jo kun til startsperra. Om du haddet kuttet dieseltilførselen til pumpa med den hver gang du stoppa bilen så hadde jo bilen gått i et minutt ++ Hvordan tror du den hadde blitt å starte igjen da du om du skulle ha tømt pumpa for diesel hver gang du stoppa den? Ikke helt riktig da, de fleste, om ikke alle nyere dieselmotorer, stoppes med nettopp en magnetventil på pumpa. Samme prinsipp og stopper momentant ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.