Gå til innhold

Bilder av 240 med senkesett

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

45mm er max tüv, pga du får ikke stille nok camber med standard fjærbein.

 

om du filer litt, kan du justere mer.

 

80mm fjærer er spesiallagde og har derfor ikke tüv (du kan få laget noen slike for 5-8.000 mener jeg i sverige, da lager de egen form til det(?)).

 

med 45mm senking, vil du klare å ta hånden i vater inn mellom hjulbuen og dekket, men det er bare såvidt!

 

du klarer ikke en knyttet neve mellom der..

 

 

Jeg har ikke senket min fremme enda (ja, jeg vet jeg er treig), men den henger som fan etter senking.

 

Da spesiellt med sommerdekkene: 225/45-ZR17, men også bra med vinterdekkene: 185/70-14 PIGG!

 

kan poste bilde og mer info i morgen, damen maser på meg..

*løpe fra pc*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk du sier mest lovlig 40mm? får jo kjøpt 80mm me tuv gokjening til 240?

nei det tror jeg nok ikke!

 

Originally posted by nissan s13

Ikke kapp fjærene, men kort inn støtdemperene 6-7cm.

Da blir den både lavere og stivere.

 

 

Ja det går vel kanskje ann, korte inn alle 4?

 

Og hvor skal man korte dem inn?

 

Har ikke lyst til å kjøre ulovlig heller, men vil gjerne at den skal være litt lav, ser mye bedre ut også.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

 

Ja det går vel kanskje ann, korte inn alle 4?

 

Og hvor skal man korte dem inn?

 

Har ikke lyst til å kjøre ulovlig heller, men vil gjerne at den skal være litt lav, ser mye bedre ut også.

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=32064

 

De bak blir nok verre med den metoden:rolleyes:

Men, kan sikkert finne på noe der også.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Gule r-sport ja:D

 

Har forresten ett sett med deCarbon dempere bak (nye r-sport), de kunnne du jo få Espen.

Må bare få inn nye foringer i de.

De er dritstive, og kortere enn originale.

 

Ja husker du sa jeg kunne få dem, men da jeg spørte deg for en ukes tid siden sa du at du hadde satt de på 242`tic`n din.. ?

 

Kjøper de gjerne av deg jeg!

Venter bare på å få fram demperene fra mekonomen nå..

 

Edit:

Åssen blir det med "justering" av panhard stag?

Leste her at noen bøyer det med ei slegge, er det noe lurt a?

 

Og hvorfor må man i det hele tatt korte det inn?`blir den lavere av det?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et ord : vinkelsliper, billig måte, bilen blir lav,og nesten for stiv..

har kit fra dalhems på min...er 40mm-50mm sett.. org. fjører framme er 46cm høye,mine er 23cm..har mer å gå på..har ca 6cm fra plastdekslet under bunnpanna til bakken... bak har jeg kappa to runer på senkefjørene (tror jeg, har kappa ned ca 2cm, mer enn senkesettet)

 

org dempere framme, er gocart framme, bak er det røde koni...funker bra...er litt kenguru,men funker...

 

gadd ikke å legge masse kr i korte dempere,er jo bruksbil,bare å holde på plass fjørne når du jekker ned kjerra...gikk forøvrig gjennom eu-kontroll uten feil...

 

et ultimate er stive dempere, og myke fjører,da ungår du at bilen spretter som faen.... :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Ja husker du sa jeg kunne få dem, men da jeg spørte deg for en ukes tid siden sa du at du hadde satt de på 242`tic`n din.. ?

 

Kjøper de gjerne av deg jeg!

Venter bare på å få fram demperene fra mekonomen nå..

 

Edit:

Åssen blir det med "justering" av panhard stag?

Leste her at noen bøyer det med ei slegge, er det noe lurt a?

 

Og hvorfor må man i det hele tatt korte det inn?`blir den lavere av det?

 

Panhard staget er et stag som går på skrå, det skal liksom sentrere bakakselen.

 

problemet er at det går jo på skrå, så når du senker bilen din, vil bakakselen går litt mot ene siden. Dvs. du får mer plass i ene hjulbuen enn den andre.

 

Du kan selvsagt kutte panhard stag og gjenge opp på nytt og montere nytt feste. Noen snakket i en annen thread om å kutte og sveise sammen.

 

Du får evnt kjøpt justerbare panhard stag, evnt en wattlink.

wattlink er laget for å holde bakaksel sentrert (den har to stag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

bedere med stive dempere enn senkesett etter min mening.. men detta blirlitt offtopic sorry

 

dette er som å si at brød er bedre enn vann.

gode fjærer og gode dempere er begge nødvendig for å få en "god" bil, du kan ikke leve uten en av de.

 

Man kan selvsagt få stivere fjærer som har orginal høyde (feks 245 fjærer). Jeg trr 245 har 20% stivere fjærer, men er ikke helt sikker på dette tallet.

 

Hvor mye stivere dempere er, kommer helt ann på demper til demper.

 

Men en demper har både Rebound og vanlige dempingen.

Rebound er hvor kraftig den skal sprette tilbake.

 

En oljedemper har ikke rebound på samme måten som en gassdemper, da en oljedemper bare er treg inn og ut, mens en gassdemper vil hjelpe fjæren å bli strekt ut igjen.

 

Jeg personlig liker senket 240. da med gassdempere.

 

Jeg har selv lesjöfors 45mm + gule koni (på full rebound)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Ikke kapp fjærene, men kort inn støtdemperene 6-7cm.

Da blir den både lavere og stivere.

 

men.. har ikke demperene kammer oppover i sylinderen?

iaff. gule koni har jo justeringsmulighet i de fremre, ved å skru på knotten, så der funker kutting lite bra, ville jeg tro :p

 

man må vel ta røngten eller finne tekniske tegninger av demperene før man finner på å kutte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

men.. har ikke demperene kammer oppover i sylinderen?

iaff. gule koni har jo justeringsmulighet i de fremre, ved å skru på knotten, så der funker kutting lite bra, ville jeg tro :p

 

man må vel ta røngten eller finne tekniske tegninger av demperene før man finner på å kutte dem?

 

Justerbare dempere funker det seff dårlig på, men ellers går det bra. Kammeret sitter ikke i den stanga.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

et ord : vinkelsliper, billig måte, bilen blir lav,og nesten for stiv..

har kit fra dalhems på min...er 40mm-50mm sett.. org. fjører framme er 46cm høye,mine er 23cm..har mer å gå på..har ca 6cm fra plastdekslet under bunnpanna til bakken... bak har jeg kappa to runer på senkefjørene (tror jeg, har kappa ned ca 2cm, mer enn senkesettet)

 

 

hæ??

fra 46 til 23? dvs 230mm senking..

Suggen kjørte vist bilen sin så og si uten fjærer..

 

Men sånt er uaktuelt, vil ha den lav, men siden jeg ikke kan korte fjærene mer så må løsninga bli å korte ned demperene...

 

Originally posted by nissan s13

Har forresten ett sett med deCarbon dempere bak (nye r-sport), de kunnne du jo få Espen. Må bare få inn nye foringer i de. De er dritstive, og kortere enn originale.

 

Ser ut som de var rotet bort, fant bare en.. Så da blir det vel noen gule koni bak, så korter vi inn noen monroe dempere forran.. :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår