MacGyver93 Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 jepp :D Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 Og da har apekatten vært på nye eventyr igjen. Denne gangen til biltema og kjøpt strømtyver og en bryter :) Jeg fant meg noen fiiiine kabler å sette strømtyvene på.. :) Deretter snek jeg kablene fint og forsiktig langs innsiden av dashbordet.. SÅ, utførte jeg noen jallakoblinger på en bryter (DISSE BLIR GJORT ORDENTLIG, MED KABELSKO SNART. DETTE VAR EN TEST] Et lite borr, og så var bryteren på plass.. Bryteren når den er på.. :) Og hva gjør bryteren? HORELYS UNDER DASHBORD OG I BAKSETENE!!!! :D Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Det er noe jeg lurer på.. Jeg har sportsfilter på bilen min, som er koblet rett på innsuget. Burde sees i denne videoen, som demonstrerer ventiltikking; Spørsmålet mitt da er, kan jeg bare kaste ut luftfilterboksen nå, eller brukes den enda til noe smart? :p Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Enda et spørsmål ; Når vet jeg at det er på tide å skifte tenningssystem? (Plugger, kabler, fordeler, coil) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 når bakluka faller av...haha, neida, når det begynner og bli vanskelig og starte bilen og den går ujevnt og slike symptomer Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Feks; når den "hopper" og/eller drar ujevnt på lavere turtall? :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 tviler på at turtallet har noe med tenningssystemet og gjøre. men som jeg så så hadde du satt på nytt luftfilter? kan ikke være vacuumklokka(hvist det er det på disse) vacuumklokka var kobblet fra på G2'ern min og da gikk den urent på tomgang værtfall Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Jeg har INGEN anelse om jeg har noe slikt.. :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 Enda et spørsmål; Jeg er på randen til å kjøpe ny clutch, og jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut om selve clutchen er slitt, eller om cluthwiren er for slakk? Den glipper bare på høyt turtall under giring med gass, og griper tak med en gang jeg slipper gassen.. :p Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 (endret) Slakk clutchwire vil ikke gjøre at clutch slurer. For stram vil kunne gjøre det, men er ikke trolig med selvjusterende clutchwire som du har. Skal vel ikke gire på høyt turtall med mye gass, men for å sjekke clutchen pleier jeg å gjøre følgende: Kjør sakte i 4 gir. Gi full gass og hold den der. Trykk clutchen raskt ned og slipp den rett opp igjen mens du fortsatt holder gasspedalen i bånn. Turtall skal raskt falle ned til normalt igjen. Slipp opp igjen gasspedalen! Om den feiler denne testen så er nok clutchen slitt, men kan godt holde et år til med pen og forsiktig kjøring - men det er vel ikke planen ;) -- Endret Juni 12, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 Slakk clutchwire vil ikke gjøre at clutch slurer. For stram vil kunne gjøre det, men er ikke trolig med selvjusterende clutchwire som du har. Skal vel ikke gire på høyt turtall med mye gass, men for å sjekke clutchen pleier jeg å gjøre følgende: Kjør sakte i 4 gir. Gi full gass og hold den der. Trykk clutchen raskt ned og slipp den rett opp igjen mens du fortsatt holder gasspedalen i bånn. Turtall skal raskt falle ned til normalt igjen. Slipp opp igjen gasspedalen! Om den feiler denne testen så er nok clutchen slitt, men kan godt holde et år til med pen og forsiktig kjøring - men det er vel ikke planen ;) -- Jeg antar at poenget er å ha lavt turtall til man slipper clutchen, så blir det et plutselig hopp i turtallet, som clutchen må kompensere for..? :) Skal prøve dette i morgen, så kommer jeg tilbake hit med info :) (Du vet sikkert om den j****** oljelekkasjen jeg hadde når jeg fikk bilen siden du hjalp meg med den - En kompis av meg tror at det kan ha kommet olje inn i clutchen på noe vis, siden dette er symptomer jeg bare "plutselig" har merket.. Virker dette logisk?) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 Enda et spørsmål.. Ser at denne tråden utvikler seg til "4pekatts samletråd for nybegynnerspørsmål ang. Golf 3". Heller det, enn å spamme forumet med nye tråder? :D - Hva skjer om jeg får registerhavari - Er det farlig for motoren min? Jeg vet at noen tar skade, og noen gjør ikke ;s - Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Jeg tror ikke det er sannsynlig at oljelekkasje fra oljetrykksføler har kommet inn på clutch-plata. Jeg har i alle fall ikke opplevd det. Om registerreima skulle ryke på denne motoren, skjer det trolig ingen skade på ventiler etc. Anbefaler imidlertid at du kontrollerer reima en eller to ganger i året og skifter om den viser tegn til slitasje. Det er nesten morsomt å skifte registerreim på denne motoren. Det er veldig enkelt, og og tar neppe mere enn en time selv første gangen du gjør det. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Har sett på registerreima. Ser ut som den ble byttet nylig :) For dere Golf-veteraner som liker å ha et beskjedent, originalt look, så burde dere se vekk nå. Jeg har meget lyst å kjøre noen av disse i handlelista til sommeren :)) http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1232 http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1248 http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1339 Tror dere det kan bli fint? :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1994 Skrevet Juni 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 kan bli fint om du får riktig farge på bilen mener jeg da :) hvis du ikke ska lakke den om til en annen farge så ville jeg gått for noe annet :) jeg har selv planer om å hellakkere golfen min og kjøpe full Rieger styling :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.