Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har hatt litt å sette fingrene i idag! :)

 

Jeg begynte med å peile litt olje, og etterfyllle litt. Jeg bruker delsyntetisk olje :p

(Jeg føler meg kjempesnill, jeg skulle hjelpe en kompis med et flyttelass her om dagen. Vi parkerer golfen, og skal laste av den, også står det en dame med en eller annen oransje ford fra 2005-2006-ish. SÅ, hører jeg ventiltikking. Jeg går bort til damen, og gir tegn til at hun skal rulle ned vinduet. Så sier jeg, "Hei frøken! Det er tilfeldigvis ikke lenge siden du peilet olje?". Hun svarer at det er kjempelenge siden, og at hun har hatt noen varsellamper her og der. *FACEPALM*. Uansett, så oppfordrer jeg henne til å sjekke oljenivå osv, for å ikke skjære motoren. Tror jeg sparte henne noen tusenlapper :)))

 

Uansett, så har servoen min laget ulyder i det siste. Det er ikke uten grunn, siden det er hull i servooljetanken min!!

IMG_0579.jpg

Bilde av servooljetanken, skrudd av festet.

 

Jeg kjøpte ny, brukt servooljetank for å bytte ut den litt gamlere og slitne tanken. Den gamle kom med noen nedrusta og jævlige klemmer:

IMG_0578.jpg

IMG_0577.jpg

 

Så jeg ble nødt å sage dem av.

 

Etter det var det bare tømme den gamle tanken, slenge den "nye" på, og stramme til!

Fikk forresten hjelp av lillebroren min på 12 år, som aldri har skrudd bil før. Tror ikke jeg ville fått på den ene klemmen uten han!

Creds!

Ellers, så vasket jeg bilen, og tok en god avfettingsrunde på felgene. Det føltes godt!!

 

 

Slenger noen flere bilder på for anledningen;

 

Ny oljetank på plass.

IMG_0582.jpg

 

Oljetapping med lillebror!

IMG_0580.jpg

 

Nyvasket og fin!

IMG_0583.jpg

 

Nyvaska barnerumpe :)

IMG_0584.jpg

 

Og her er lille ghulfen på plass i skogsparkeringen sin :)

IMG_0585.jpg

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan jeg får av plasten rundt bilen? (Plasten på fangerne, dørene, hjulbuene osv)

Skulle gjerne tatt de av før jeg lakkerte bilen :)

 

In other news, har bestilt masse godsaker fra ebay! Forvent en større lys-oppdatering (Ja, lys) når jeg kommer hjem fra sverige 2. juli! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal kjøpe deg body kit til golf 3!

Disse bilene er å blir fetest med en emblemfri grill. VR6 leppe og senk :)

 

Har sett på registerreima. Ser ut som den ble byttet nylig :)

 

For dere Golf-veteraner som liker å ha et beskjedent, originalt look, så burde dere se vekk nå.

Jeg har meget lyst å kjøre noen av disse i handlelista til sommeren :))

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1232

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1248

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1339

 

 

Tror dere det kan bli fint? :)

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

 

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vurdert å bare gjøre det, siden det blir så mye penger! :p

 

GUTTER!!!!!!!! (Og jenter?)

 

Jeg kjørte i dag på trefeltsmotorveien her i Bodø, også begynte bilen min å riste noe jææævli!

Jeg stoppet bilen i en busslomme, og skulle sjekke fronten. Alt så ok ut, så jeg kjørte videre. Jeg hadde vinduet åpent, så når jeg kjørte av motorveien og inn i en rundkjøring hørte jeg "Kling, klirr" og andre metalliske "miste-i-bakken-lyder".

Da skjønte jeg med en gang - HJULBOLTENE FALLER AV -

 

Jeg stoppet bilen på stedet og slengte på nødblinken. Jeg gikk ut for å se, og to av boltene var borte, og de to andre var på vei. Heldigvis hadde jeg 4 ekstra i bagasjerommet.

 

I ren frustrasjon henten jeg hjulbolten og jekken, så jeg fikk bilen opp fra bakken - fortsatt i rundkjøringen.

Jeg festet hjulboltene etter beste evne (MED FEIL KOPP - Dette oppdaget jeg ikke i frustrasjonen), og jeg følte at boltene bare glapp hele tiden. Jeg bare lot det være, og kjørte ut av rundkjøringen og inn på en parkeringsplass. Der prøvde jeg enda mer å stramme hjulboltene, men til ingen nytte. Til slutt måtte jeg dytte den helt til en sikker plass, før jeg ringte stefaren min. Jeg fikk hjelp av noen hyggelige behjelpelige karer som gikk tur! :)

 

Stefaren min kom, og jeg fortalte han (nesten på gråten) historien min... Han ser på hjulet, hever bilen og BYTTER OM PÅ KOPPNØKKELEN.... Da går hjulboltene inn perfekt, og jeg kan kjøre videre. Ingen akslinger eller noe ser ut itl å ha tatt skade av det hele...

 

 

Så, i frustrasjonens øyeblikk klarte jeg ikke innse at jeg hadde feil koppnøkkel... Jeg var så frustrert, at jeg nesten holdt på å gråte, samtidig som jeg så tusenlappene fly ut fra konto... Alt er vel nå, og bilen virker til å ha det utmerket... :)

Bare følte for å dele med dere... :)

 

 

ELLERS, så lurer jeg på følgende:

STANDARD DEKKDIMENSJON: 185/60/14 R

NÅVÆRENDE DIMENSJON: 205/45/16 R

 

STANDARD LUFTTRYKK: 1.9bar bak, 2.1bar fremme

 

Hvordan finner jeg ut hvilket lufttrykk jeg må ha på disse dekkene? Det ser ut (på framdekket) som om det er for lite trykk på hjulene.. :/

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår