Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis. Om du bruker et verksted til å kontrollere og justere hjulvinklene kan du etterpå ta med papiret på dette til BT og få senk godkjent i vognkortet. Sant å si er jeg ikke sikker på om BT i det hele tatt utfører hjulstillingskontroll?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har vært litt slapp med bilder i det siste, så la meg oppsummere de siste 2 ukene i bilder! :)

 

Bilde 1;

Dette bildet er av skiven på bilen min etter at hjulet nesten falt av.. omtrent 5mm av gjengene er skadet..

IMG_0586.jpg

 

Bilde 2;

Jeg dro på en lengere sverigetur, med tungt lastet bil!.. Liten klarering fra hjulbuen her :p

IMG_0587.jpg

 

Bilde 3;

Her om dagen byttet jeg sportsfilter.. :p

IMG_0592.jpg

 

Bilde 4;

Jeg kjøpte nye parklys i LED :)

IMG_0596.jpg

 

Bilde 5;

Jeg har vært og handlet ny clutch, og nytt hjullager! :D

IMG_0597.jpg

 

Bilde 6 og 7;

Det er installert nye blink/tåkelys på bilen, og dermed er de stygge refleksplatene borte!

IMG_0599.jpg

IMG_0598.jpg

 

Bilde 8;

Tatt i dag. Her står tyskeren og pryder innkjørselen :)

IMG_0601.jpg

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg har også kjøpt "Bluevision" pærer til både tåkelys og nærlys..

I morgen skal vi (etter planen) starte med clutchbytte og bytte av senkesett, pluss noe mindre mikkmakk rundt om på bilen.

Samtidig skal jeg få en tåkelysbryter, så skal jeg få testet tåkelysene! :)

 

EDIT;

Med blinklysene kom det et ekstra sett lyspærer uten noe blinkrelé, og det ser ut som om det er de oransje lysene som lyser konstant på noen biler. Er det ulovlig av meg å bruke disse? (De nyeste golfene har det, de fleste volvoer har det, jeg ser noen nyere BMW'er med det..)

Endret av 4pekatt

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det å bytte clutch på en Golf 3, uten å ta ut motoren, og heller ta ut girkassen? :)

Svar: 3 dager, når omtrent alt går galt.

 

La oss begynne med dag 1..

 

Dag én gikk til å heve bilen, koble ut starteren, koble av drivakslingen og slike ting. Bilder sier mer enn ord, tror jeg.

 

IMG_0604.jpg

IMG_0603.jpg

IMG_0605.jpg

IMG_0606.jpg

IMG_0607.jpg

IMG_0608.jpg

To statue mekanikere som løfter hver sin drivaksling.. :)

 

 

Vi begynte omtrent klokken 7 på kvelden, så dette var det vi fikk gjort før vi tok kvelden.

 

 

Dag 2

 

Vi demonterte hele fronten, og fikk løftet av girkassen. Boltene som sitter fast i girkassefestet (Det er 2 stykk) hadde rustet fast, og hele festet måtte kappes i to med vinkelsliper før vi fikk ut girkassen. Vi hadde et nytt feste liggende, så det var ikke noe problem ;)

 

IMG_0610.jpg

IMG_0611.jpg

IMG_0612.jpg

IMG_0613.jpg

 

Bildene viser gammel, slitt clutch og det nye svinghjulet.

 

 

Dag 3

 

Denne dagen gikk med til montering av bilen igjen. Vi begynte litt sent på dagen, og skulle egentlig sette inn en girkasse fra en 1.8L GTI, men tannhjulet var for stort for clutchen. Dessuten måtte jeg ha meldt fra til biltilsynet, og til Gjensidige for godkjenning og økning i forsikringen. Men det slapp jeg, og vi satte inn den originale girkassen min.

 

IMG_0621.jpg

IMG_0622.jpg

IMG_0623.jpg

 

 

 

PRESENT DAY

 

IMG_0624.jpg

IMG_0625.jpg

 

Bare slengte med noen bilder av bilen som den ser ut i dag.. :) Har lekt litt med fronten! :D

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Jeg prøver febrilsk å koble tåkelys slik at jeg ikke må legge egne kabler gjennom torpedoveggen, men jeg når ingen resultat. Jeg har koblet opp helt rett, og jeg har moddet lysbryteren som i DIY tråden.. Den grå/gule tåkelyskabelen får ikke tilført 12V spenning, uansett hva!...

 

Jeg antar sterkt at jeg må bytte lysbryter, eller i værste fall bytte hele ledningsnettet, noe jeg ikke vil.. :p

Jeg har prøvd med lysbryteren til en kompis av meg, men det endte opp med at hovedlysene aldri slo seg på.. (Det var av typen med to hjul man spinner på, ikke bare det for dashbordbelysning).

 

Er det noen andre alternativer jeg kan prøve, evt. andre lysbrytere jeg kan slenge inn i bilen?

 

Om det hjelper er produktnummerer/nummeret til lysbryteren min ">PA6 GF GB 30" eller ">PA6 GF 6B 30". Jeg vet ikke om det er en G eller et 6-tall før "B 30". Det er også en merkelig lask i kontaktene på baksiden :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hovedlysbryter får du på NBS til rundt 500 spenn. Med dobbel funksjon :) det, eller høggern. Fant min på høggern til 50 spenn :p

Prøv å kjøp nytt ledningsnett fra kufatec.de, carparts-online.de :) hvis du må det da selvfølgelig :)

 

Har du relè i sikringsboksen da? :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

 

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, får se om jeg finner en som passer.. :)

 

 

Jeg har blitt helt besatt av mk3'ern... Når/hvis jeg får drømmelærlingplassen, så blir dette bruksbilen, mens lekebilen min blir en Golf VR6 2.8cl turbo! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak er vel lim og skruer? :) Ekke helt sikker.. Tech-7 og popnagler kanskje?

Liker bilen din 4pe! Bare få på en emblemfri grill nå så, blir mye bedre da! Keep going :D

 

Xenon'en i fulltlysa er nice! 8000k? :)

 

Grillen kommer så snart jeg får lakk :))

Jeg er ganske sikker på at xenonlysene har 8000k. De lyser godt opp i allefall! :p

 

Kjør vr6 leppe daa :) ikke frokostblanding-styling :D hehe..

 

Kan jo heller pusse og lakkere vr6-leppa :) Hvis du absolutt vil ha den grønn :) Men er jo kult at svart og grønt går igjen over hele bilen da :)

 

Nåja, synes VR6 leppa er fet, men den hører strengt tatt hjemme på en VR6 :) (har planer om å kjøpe en)

"frokostblandibgstyling" er vel mer et utrykk avhengig av smak? :) synes frokostblandingstyling er fett :D

I framtiden er det godt mulig at VR6en beholder et clean look, mens GL'n blir opphora som fææææn :) (dvs masse frokostblanding)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår