golfen86 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 hei. bilen lader lite og går dårligt, fant denne feilkoden no. "17978 engine control module disabled" nåkken som veit ka dette kan ver? takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 (endret) 17978 - Startsperre, har ikke noe med din feil å gjøre. 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer Possible Symptoms Engine starting but stalling immediately Possible Causes Key(s) not matched Instrument Cluster not matched Engine Control Unit (ECU) not matched Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty Possible Solutions Check for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some) Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module) Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU) Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay) Special Notes In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related. May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module. If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example Endret Mai 18, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 Om motoren starter, og ikke stopper igjen etter 2 sekunder, så er det nok ikke egentlig startsperre problem. Mere trolig at feilmeldingen kan skyldes tidvis dårlig spenning. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2012 så det har berre med startsperren å gjøre? eg som håpte det hadde nåkke med koffor bilen min nekkter å lade meir enn 0.7 bar skal lade 1.4bar:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Som sagt, den feilkoden har ingenting med ditt problem å gjøre. Sjekk alle slanger ifm turbo, WG, innsug, N75 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 n75 og turboen og wg klokko e ny, men korleis kan eg teste om wg klokko? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 ta å gå på n75 ventilen din . der har du 2 utganger. den ene av slangene går ned mot turbo. ta av denne , og bruk f.eks en luft pumpe fra en bensinstasjon, sett den intil , og pump luft, behøver ikke full guffe på , men ta litt å litt. Du vil da høre om wastegaten funker optimalt. Har hatt litt samme problem med min A3 1.8T med at den skal lade 1.2 ca. men har ladet 0.7. Fant ett veldig ofte problem på 1.8T bilene , og det er pcv system. Fant mitt problem igår , var svært høll i den ene slangen igår. Ladet da 0.2 bar mer bare ved ett høll. og jeg har sikkert ett lite høll til ett eller annet sted som utgjør mitt problem. Så gjør som quattro sier. Han er en smart kar. Gå over alle Vacuum slanger, begynn med slanger fra intercooler f.eks som også er stort problem. Håper du får alt i orden nå som sommern nærmer seg.. Hilsen Stig aka devil201 Audi A3 1.8T 195 hk - 302 nm! Kicks them all takket være Turbokarlsen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 takker for svaret:) ja hadde vert kjekt om den hadde funket som den sku:P har skiftet ic og alle slanger, men skal teste det der:) håper du får din og til 100% då :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 no har eg trykktestet heile systemet men fant ingen lekasje, men i går når eg va ute å kjørte fungerte den plutselig som den skal i nåkken minutt. men nåkken som veit om da e ein føler som seie til hjernen kormykje lade trykk den skal lade? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 og i dag tok eg å målte speningen ned til n75 ventilen på tomgang låg den på 0v og når eg ga fult fekk eg kun 6volt skal vel være 12v på full gass. så noen som veit ka som gjør at hjernen ikkje vil gi meir en 6v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juni 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 Kan være at ventilen er beregnet for å åpne på 6v? Noen med en likens bil for prøve å måle deres verdi? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 kjenner ingen med samme oppsett som meg... men skiftet LMM og då kom den seg ein del no får eg 1.1 istede for 0.7 så begynner å nærme seg der den skal være 1.4. men når eg gir gass så kommer effekten i bølge... nåkken som har tips no? den føleren som ligger på innsuget er det ein varme føler som gir signel til hjernen noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg