kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Det er helt riktig Mondeo. Når jeg vrir rundt nøkkelen så starter motoren å gå rundt, men så stopper den brått. Holder jeg nøkkelen i startposisjonen så så starter motoren å gå rundt etter at den har stoppet, men stopper igjen etter noen få runder. Og slik fortsetter det til batteriet er tom for strøm. BaardI: Hvordan kan jeg sjekke den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Ikke startsperra som slår inn da? Motorlampa blinker ikke når det skjer?? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Jo, den står å blinker for harde livet :P Men hva betyr det egentlig? Er startsperren gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 For meg virker det som du i alle fall burde ha nytt batteri. Sjekk lys, f.eks. det inne i bilen. Om det blir veldig svakt når du prøver å starte har du for lite strøm. Dårlig spenning kan også gil feil i ECU som gjør at motorlampa lyser. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 For å sjekke dynamo så sjekker du spenninga på batteriet med bilen på og av (også slik du får sjekket batteriet) med multimeter er spenninga under 14v når bilen er på, så er dynamoen dårlig er spenninga under 12v når bilen er av, så er batteriet dårlig Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Bwana: Det kan hende batteriet må byttes, men selv når jeg kobler batteriet til et ekstra batteri så får jeg samme problemer. Motorlampa blinker og motoren vil ikke gå rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Har du en reservenøkkel? Prøv i såfall den Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Skal jeg gjøre. Kan der være noe feil med nøkkelen altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Har nå testet med begge nøklene. Fikk startet bilen med den ene, men ikke den andre. Men det tar fortsatt litt tid før bilen starter, og motorlampa lyser enda. Forsøke å kikke på lyset i bilen, og når turtallet går opp så blir lyset sterkere og når turtallet går ned blir det svakere. Når jeg trykker en kort rask gang på speeden så fusker motoren. Trykker jeg raskt mange korte ganger så slokner den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Ta av batteripolene, å la de være av over natta. Da sletter den kanskje feilkodene som ligger inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2012 Den ene nøkkelen må programeres opp igjen siden den slår ut på startsperra. Få målt ladespenninga di om lysene varierer etter gassen Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeg1 Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 opelduude: Hvordan omprogrammeres den? Hva koster det eventuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg