Gå til innhold

Just kjøpt en Avant 98 modell,feil?

Ranger emnet


NinJaFLiPP

Anbefalte innlegg

Heisann , har akkurat kjøpt en avant , fullskinn,automat,quattro.. 2,4 V6.. Fikk bilen ganske rimelig , og har fått deler rimelig. Så kommer under listeprisen vil jeg tro. Bilen hadde rullet 165200 når jeg kjøpte den, ikke noe galt i forstilling\oppheng. MEN , det ligger en ABS feil , som tydeligvis er ganske vanlig på disse bilene. Har prøvd og kjørt en diagnose hos NAF men fant bare at sensoren bak bremsepedalen var ødelagt. Denne har jeg byttet men ABSn funker fortsatt ikke. Er det abs-sensor feil? eller er det denne Bosch boksen som er gåen?

 

En ting til , Jeg kjørte fra Bodø og ut mot tverlandet , ca 15min kjøring for dere som ikke vet hvor dette er ;) Når jeg stoppa lukta det svidd , lukta forsvant fort og tenkte at det ikke var min bil som lukta.. Men så kjørte jeg opp en bratt bakke senere på kvelden og da kom lukta tilbake.. Og det kan virke som det var clutchen som lukter? Er jeg på bærtur nå eller kan dette stemme? Er det normalt?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta diagnose på Møller eller hos noen som har diagnoseapparat for VAG. Sensorfeil skal komme opp som egen feilmelding, samt hvilken sensor det gjelder.

Det er ikke normalt at det lukter svidd etter litt kjøring. Sjekk om det er oljelekkasje fra motor ned på eksosen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta diagnose på Møller eller hos noen som har diagnoseapparat for VAG. Sensorfeil skal komme opp som egen feilmelding, samt hvilken sensor det gjelder.

Det er ikke normalt at det lukter svidd etter litt kjøring. Sjekk om det er oljelekkasje fra motor ned på eksosen.

 

Vet du hva det koster sånn ca og ta en slik diagnose hos Møller da? Vet dere hva en slik abs feil kommer av , er det bare sensor eller kan det også være denne hovedboksen fra bosch? Det lukter ikke når jeg kjører ellers , men bare disse 2 gangene. Ellers , hva er verdt og vite om disse bilene? Aldrig hatt audi før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta diagnose er fort gjort og vil anta du betaler for en halv time. Alle de gangene jeg har tatt diagnose så hostes det opp en feil i klartekst, slik som f.eks. en av de under;

 

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47)

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Signal Outside Specifications

00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Electrical Fault in Circuit

 

Hjulopphenget slites med tiden og må byttes med jevne mellomrom. Skift olje og filter minst hver 10' km, samt følge intervallene for registerreimskifte. Ikke bruk longlife olje!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med pæren funker ikke , da dem tester dette ved starten av kontroll.. at lampa tenner og slukker som den skal..

 

Har kjørt diagnose , men dem får ikke kontakt med abs enheten.. Og dem mener at det er ABS hydraulikkaggregat \ ABS hydraulikkpumpa som er gåen.. kan dette stemme? Og at dem får ikke kontakt enheten pga mangel på strøm.. sjekka kontakten og denne så helt fin ut.. Kan det være abs modulen?

 

Hva er forskjellen på pumpe og aggregat? Trenger iallefall ABS hydraulikk aggregat , med VAG nr 8E0 614 111A :) så om noen vet noe , si ifra.

Leste akkurat at 8E0614111E er en senere modell av 8E0614111A og skal fungere på samme måte? stemmer dette? :o

Endret av NinJaFLiPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal skifte dette så får du kjøpt kun den elektriske delen og du trenger ikke å skru ut hele abs agregatet for å skifte denne. Ta ut innerskjermen på venstre side foran og skru løs spylevæsketanken så kommer du til på skruene som holder den elektriske delen. Denne koster bortimot 5 tusen ny, er jo et kjent problem så å kjøpe en slik på høggern kan være risikabelt siden samme feil kan komme tilbake fort.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det som skjer er at det blir dårlige loddepunkter inni der også blir det ikke forbindelse med noenting lenger inni der. Kommer ikke inn med diagnoseapparat som regel nei. Den kan loddes ja, vet ikke om noen firmaer som driver med det i Norge, men det finnes sikkert.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår