Jump to content
Bilforumet.no
Sorvik94

Sorvik's Chrysler neon tråd/Prosjekt

Rate this topic

Hvilken av DeModa felgene? (Nederst Side 1)  

12 members have voted

  1. 1. Hvilken av DeModa felgene? (Nederst Side 1)

    • V1 Matte Black
    • V1 Titanium Charcoal
    • V2 Matte Black m/ Chrome


Recommended Posts

Du kan sjekke innslaget ditt også, av og til nok å bare pusse de "stavene" litt.. (glemt ut navnet i farten). Litt eire og muligens dårlig kontakt da.. Sikringen er det nok ikke siden den klikker i starteren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, - husk at starteren har egen + ledning direkte fra batteriet. Du kan ha spenning til lys og tenning, - men dersom kabelen fra batteriet til starteren ikke har skikkelig kontakt vil du få problemet akkurat som du beskriver! Skru av + polen på batteriet og ta av ledningen til starteren, - puss med stålbørste på kabelsko og batteriklemme, - smør opp med syrefritt fett (f.eks. vaselin) og sett det sammen igjen. Om ikke det hjelper så er nok ThomasEK's forslag ang. innslaget neste trinn.

 

Ellers har markeringslyktene "plastskruer" som skal festes med "åpne" metall-muttere. Mangler du mutterne?

 

Blir bra med nye lykter :)

Edited by ram2five

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først ett spørsmål..

Noen som vet om min neon har hydraulisk eller mekanisk reimstrammer? Om de neon'e som kom til Norge BARE kom med hydraulsik å vice versa.. eller om det kom forskjellig..?

Har skjeddd en del siden sist, har luftet bremsene så nå har bilen bremser :D Litt uvisst om alle funker.. Bilen startet, går litt ujevnt.. skjermen som ble bulket er sendt til lakkering samt en spoiler som ble kjøpt for leeeenge siden.. Å bilen skal inn på verksted for toppskifte i løpet av de neste ukene. Da skifter han div. pakninger etc.. Å skifter reg. reim, vannpumpe og reimstrammer om jeg finner ut om det er hydraulisk eller mekanisk.

Bilder MED video kommer sikker senere ikveld! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her kommer det noen bilder og en video.. Tror dere skal høre ventilkakklinga da..

[ATTACH]32336[/ATTACH]

[ATTACH]32337[/ATTACH]

[ATTACH]32338[/ATTACH]

FYI så er den store svarte tingen fjerna nå! :P

Video:

Visste ikke hva eller hvor jeg skulle filme :D

post-58328-13804854346039_thumb.jpg

post-58328-1380485434613_thumb.jpg

post-58328-13804854346177_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er dette bestilt fra ModernPerformance! :D

 

1 221202-SOHC-RACING Gates Racing Timing Belt 95-05 Neon 2.0L SOHC $64.99

1 221207 Gates Water Pump 95-05 Neon $34.99

1 220192 Mopar OEM Thermostat 95-05 Neon / 00-10 PT Cruiser $16.99

1 601750 Mopar Officially Licensed "Neon" Fender Gripper $18.99

 

Dere kan jo bare gjette dere fram til HVORFOR det er bestilt ;)

 

Dårlig med respons.. er Gøran på ferie eller? :wonder:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er på ferie.

Blir lyden borte når den får litt turtall? Den lyden hørtes kjent ut. Kalles piston slap, eller stempelslark. Evt så er det litt slark i rådeforinga oppe på et stempel.

Er ikke noe å bry seg om, så lenge det blir borte under pådrag.

Alle A588 OG A420 Har hydraulisk regstrammer. Jeg byttet til mekanisk, for sikkerhets skyld.

Hva betaler du for regbytte og topp jobb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyden forsvinner på rundt 2000 omdreininger.. er noe å bry seg som, siden det høres FÆLT ut! :P Betaler 3000 for jobben og 2700 + for deler. ;) Og 1500 for planing av toppen.. Når kommer du tilbake?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, - først til lyden du har, - har du sjekket at alle opplagringer til vippearmene er riktig dratt til? Spoileren ser forresten fin ut, - må få se bilde når du får den på :)

 

Til felgspørsmål: ET 30 gir litt for lite innpress. Originalt har de 38, - og dersom du går ned til 30 vil du få sporviddeendring på 2 x 8 mm, - altså 16 mm. Det er 1 mm for mye siden 15 mm er maks tillatt endring pr. aksel. Dersom du i tillegg har en ekstra bred felg, - f.eks. 8" så vil antakelig hjulene stikke utenfor karosseriets ytterste kant, - og det liker ikke tilsynet. Men for å finne det som passer best må du prøve felg/hjul på bilen og/eller sjekke hva andre har prøvd. 38 i innpress og 8" felg er helt på grensen med plass innvendig ved fullt fjær- og rattutslag. Vi forsøkte å godkjenne den gule med 18 x 8 og 38 i innpress hos tilsynet for å få det skrevet i vognkortet. Det så ut til å gå bra helt til kontrolløren bestemt hevdet at det stod ET 58 i felgen i stedet for 38. Vi turte ikke å protestere, - da han nok hadde bestemt seg for at dette ville han ikke godkjenne. På de felgene har vi 215/35 x 18. Fungerer helt fint, - men dessverre står det ikke i vognkortet (ennå).

 

Hahn-neonen har nå fått nye hjul, - og planen er at vi skal prøve å få det godkjent og skrevet i vognkortet. Den har fått 7,5 x 17 ET35 felg med 215/40 x 17 dekk. Det ser bra ut og er akkurat innenfor karosseri-kant. Har ennå ikke sjekket om det er nok klaringer innvendig ved fulle fjær- og rattutslag, - men ser bra ut. Her er da sporvidden økt med tilsammen 6 mm.

 

Slik ser det ut:

 

[ATTACH]32434[/ATTACH]

 

[ATTACH]32435[/ATTACH]

 

[ATTACH]32436[/ATTACH]

post-71019-13804854350633_thumb.jpg

post-71019-13804854350712_thumb.jpg

post-71019-13804854350767_thumb.jpg

Edited by ram2five

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tøfft! Passa bilen veldig godt! :D

Rop ut om du ikke skal ha den leppa :P

Har ikke sjekka om det med vippearmene, men nå skal bilen inn for toppbytte innen de neste ukene ;)

Edited by Sorvik94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagens update!

Har brukt litt av dagen på å trekke om de "putene" i dørene ;)

Blir som en nybil! MYYYEE finere, såklart.. CS utgaven hadde ikke denne stygge "desigen" i sideputene da :P

Bilder:

Svart skai (Med en framskjerm som skal bli klisterbombet av lillebror :L)

545417_3717564014971_771619918_n.jpg

Under trekkingen:

557_3717564454982_1634507379_n.jpg

483157_3717564654987_1393122203_n.jpg

Før

Etter:

426825_3717564974995_1224418943_n.jpg

Før - Etter:

251954_3717565335004_1650932049_n.jpg

 

Det var alt for denne gang! Får se ann været imorgen.. makan til drittvær. Hvis det er bra så blir det vell å sette de inn, feste wünderbaumen fikse baklyktene (Irr på kontaktfeste.. pluss en pære som har gått..) Åsså blir vell delene som er til lakkering ferdig på Tirsdag :D Da er det bare å ta teorin, hente ut prøveskilt å kjøre den avgårde til toppskifte.. så etter det skal den på arbeidsplassen min å få tatt en diagnose av ABS systemet, så firhjulskontroll og dermed en lysjusteringskontroll ;) Blir bra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir muligens en 2 delt update idag :D

Trekkingen av "putene" er ferdig:

548190_3719594145723_1192800984_n.jpg

376945_3719594345728_1686408165_n.jpg

165918_3719594505732_146344824_n.jpg

Noen av dere lurer kanksje på hvorfor jeg ikke limte trekket på.. å det er av den enkle grunn at hvis jeg ikke blir fornøyd så kan jeg ta det av senere ;)

Biln står ikke i oppkjørslen atm, skal bli flytta inn i garasjen når lillebror er ferdig med båten sin idag..

Bilder:

528944_3719593625710_1284649946_n.jpg

208962_3719593105697_1253775446_n.jpg

L :D

552715_3719593825715_1910727734_n.jpg

 

Så får vi se om det blir enda en update..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.