Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

Sliping av rust på indre forskjerm

Så ble det en liten økt idag også, tok av høyre forskjerm for å slipe rust og behandle stålet. Bilen har vært krasjet på høyresiden, skjermen var byttet da jeg kjøpte den, men pansret var bulk

 

et/bøyd nedover i hjørnet, men det har jeg byttet. Frontplaten er ikke helt rett, og den indre skjermen var ikke rettet ordentlig, så jeg gjorde så godt jeg kunne med elefant-jekken, bilder av det litt lenger opp i tråden. Stålet som var forsøkt rettet var heller ikke behandlet, så det måtte fikses idag :)

Indre forskjerm ser jo ut som en forstrukket trekkspill, så av den grunn ble det litt vanskelig å slipe bort all rust med vinkelsliper, så jeg ga det et strøk med rusteter fra Biltema, er nok mange meninger om dette produktet, men husker å ha lest en tråd der Biltema sin rusteter ble testet opp mot Wurth sin (LAB Analyse), og de var ganske like visstnok.

Vet jeg holder på med ganske uinteressant arbeid akkurat nå, pusse rust, behandle metall osv. Man ser ikke så mye fremgang, men skal nok bli bedre innen kort tid da litt arbeid med bilens look skal gjøres! Ene dekket av det nye settet jeg kjøpte var lekk, så det ble fikset idag av en god nabo som jobber som dekkmontør :thanks

IMG_5418.jpg

 

IMG_5419.jpg

 

IMG_5420.jpg

 

IMG_5421.jpg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte gulvmatta di gitt...

 

Behold de gamle dørene du, er jo snart ingen ijen av dem, og det skiller seg ut, begynner å bli åpass gamle disse bilene at moderne look ikke er så kult lenger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et meget godt poeng der, har ingen planer enda om å skifte de ut, å er heller ikke sannsynlig at det blir gjort :)

 

mBergheim: Ja, det er en Mazda 626 2.0 Liter, lokalt kompressor-matet av oljepumpa, dvs at ladetrykket er lik oljetrykket, som igjen gjør slik at oljetrykket (og oljen) forsvinner. Lurer på om det kanskje kan være noe som ikke helt stemmer?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har vært lite tid i det siste til å skru på grunn av bilcross, men har fått gjort litt de siste dagene. Har EU-kontroll den 13 Juli, men skal reise ut den åttende, drar på løp den sjette, så bilen MÅ snart bli ferdig! Har fått deler jeg har bestilt fra Tyskland, bygget en god meter eksos, tatt litt overflaterust, montert plastskjermer i hjulbuene og ikke minst fått hengt opp bensinpumpa som har ligget å subbet siden jeg hentet bilen, aaah!

IMG_5714.jpg

 

IMG_5715.jpg

 

IMG_5717.jpg

 

IMG_5719.jpg

 

IMG_5720.jpg

 

IMG_5721.jpg

 

IMG_5722.jpg

 

IMG_5723.jpg

 

IMG_5724.jpg

 

IMG_5725.jpg

 

IMG_5726.jpg

 

IMG_5727.jpg

 

IMG_5728.jpg

 

IMG_5729.jpg

 

IMG_5730.jpg

 

IMG_5731.jpg

 

IMG_5732.jpg

 

IMG_5733.jpg

 

IMG_5734.jpg

Denne må byttes, rusthull!

 

IMG_5735-1.jpg

 

IMG_5741.jpg

 

IMG_5742.jpg

 

IMG_5743.jpg

 

IMG_5744-1.jpg

 

IMG_5745.jpg

 

IMG_5746.jpg

 

IMG_5747.jpg

 

IMG_5748.jpg

 

Mk2GTI1.jpg

 

Mk2GTI2.jpg

 

 

Fortsettelse i neste innlegg.

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig bra ut dette!

Har du kun tenkt å bytte kam, eller har du planer om mer modifisering også?

 

Om jeg skulle gjøre noe ville det i første omgang bli å bytte kam, men frister med greinrør også. Videre utover dette har jeg tenkt litt på å bytte gas spjeld også, mener å ha lest at de spjeldene som sitter på Audi 100(?) Er litt større en de som sitter originalt på disse bilene. Kanskje også bygge litt større eksos bakover i tillegg. Å når jeg allerede har tenkt over disse modifiseringene, så begynner tanken om porting/planing og å melde seg! :D

 

Fortsettelse fra forrige innlegg:

Mk2GTI3.jpg

 

Mk2GTI4.jpg

 

Mk2GTI5.jpg

 

Mk2GTI7.jpg

 

Mk2GTI8.jpg

 

Mk2GTI9.jpg

 

Mk2GTI11.jpg

 

Mk2GTI13.jpg

 

Mk2GTI14.jpg

Fikset med lakkstift.

 

Mk2GTI15.jpg

 

Mk2GTI16.jpg

 

Mk2GTI17.jpg

 

GTI1.jpg

 

GTI3.jpg

Fjerner gamle klistremerker.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vil nesten gå! ..

 

Etter siste forsøk på oppstart, så har jeg sett over koblingskjema til coil/hjerne og halvgiver i fordeler. Ble litt kobling her å der da det viste seg at noen ledninger til coilen ikke stemte helt. Skiftet plugger, tennkabler, coil og fordeler, men motoren ville fortsatt ikke gå.

Fattern syntes dette minnet han om et problem han hadde med en gammel Audi en gang i tiden, og ga meg ideen om å sjekke bensinpumpe releet. Ingen lyd fra pumpen da jeg vred om tenningen, så jeg plugget det ut, og satt i en ledning fra krets 87 (på releet) til krets 30 i relesokkelen så pumpen fikk konstant strøm.

 

Motoren var straks mere villig, men den ville bare gå 3-4 sekunder før den døde ut igjen, jeg sjekket og justerte tenningen da det hørtes ut som den feiltente noe helt forferdelig, det kunne høres ut som den "skjøt" tilbake. Tenningen er i følge boken riktig, er da ikke HELT optimal da jeg ikke har fått sjekket dette med stroboskop-lampe under gange. Men etter mine meninger skal nå motoren kunne gå på tomgang. Den spretter opp på en 2000 rpm, og ligger der 1-2 sekunder før nåla daler til bunnen igjen. Slik er det gang på gang.

 

Forrige eier sa at bilen gikk som en klokke da den en dag stoppet, og plent nektet å starte igjen. Noe som kan forklares med et defekt pumperele. Fordi det er koblet slik at motoren ikke vil tenne om ikke bensinpumpen starter først. EU-kontrollen den 13 blir avlyst, så får jeg ta dette når jeg kommer hjem i slutten av Juli, 3 uker på å finne feil og ikke minst til å plages, gleder meg! :D

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle gjøre noe ville det i første omgang bli å bytte kam, men frister med greinrør også. Videre utover dette har jeg tenkt litt på å bytte gas spjeld også, mener å ha lest at de spjeldene som sitter på Audi 100(?) Er litt større en de som sitter originalt på disse bilene. Kanskje også bygge litt større eksos bakover i tillegg. Å når jeg allerede har tenkt over disse modifiseringene, så begynner tanken om porting/planing og å melde seg! :D

 

Jeg tror igrunn at du ville ha fått mye mer utbytte av å porte toppen og sette inn trimkam først, før gasspjelt, grenrør, eksos osv.

Det er nå slik jeg har lært det i hvertfall. Uansett, dette kan firmaer hjelpe deg med. Personlig såanbfefaler jeg dette: http://veloxmotor.com/index.asp?case=show_article&articles_category_id=109 <--- Landets dyktigste så sugetrim av VW-Audi. Dem har mange biler bak seg som igjen går igjen her inne og VACN i form av prosjekttråder. Utrolig bra service, sender varer kjapt og veit virkelig hva dem driver med!

Anbefales på det sterkeste.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige eier sa at bilen gikk som en klokke da den en dag stoppet, og plent nektet å starte igjen. Noe som kan forklares med et defekt pumperele. Fordi det er koblet slik at motoren ikke vil tenne om ikke bensinpumpen starter først. EU-kontrollen den 13 blir avlyst, så får jeg ta dette når jeg kommer hjem i slutten av Juli, 3 uker på å finne feil og ikke minst til å plages, gleder meg! :D

 

Ikke helt riktig. Når tenning settes på så går bensinpumpen ca 1-2 sekunder for så å stoppe, dette skjer kun for å få opp bensintrykket. Etter dette vil ikke bensinpumpereléet legge inn før det kommer pulser fra hallgiveren.

Om motoren stopper etter noen sekunder selv med lasket relé så høres det ut som at motor kun går på kaldstartsdysen og ikke på de mekaniske dysene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår