Gå til innhold

Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt

Ranger emnet


Girebirger

Anbefalte innlegg

God dag Quattro73. Alt vel?

 

GireBirger: Jeg tror jeg ville gjort følgende som Quattro73 beskriver her ang feilen din.

Mener å huske at det skal ligge en pekepinn/guide på hvordan du kan gjøre dette her inne ett sted. Slik jeg husker det, så kan du da ta ut dyser og putte dem nedi en tom colaflaske eller lignende for så å prøve å starte. Da etter noen sekunder så vil du se om det ligger bensin i flasken. Om det gjør det så får den bensin. Gjenta dette på alle dysene.

 

Eller så kan du skru ut tennpluggen og se etter fuktighet på dem i form av bensin, etter at du har dratt motoren på starteren noen sekunder. Dette er nok det enkleste og kanskje det billigste alternativet ;)

 

For å spørre dumt, er du sikker på at det er bensin på tanken? Dette høres dumt ut, men denne feilen har jeg opplevd flere ganger hvor folk sier dem sist gang fylte bensin for 150,- f.eks og har kun kjørt noen mil, så bensin er det der. I ettertid så har det vist seg at når dem igjen har fylt på bensin så har den startet ganske så fort. Mange glemmer å sjekke bensinmengden, da dem er mer opphengt i at det er noe galt i motorrommet ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av colaflaske tror jeg funker for aa sjekke om dysene virkelig spruter jevnt og fint. Spruter de klumpete eller ikke jevnt og fint saa er de fulle av belegg, og maa renses/byttes. Dette forklareres fint i traaden til han med Kia Sportagen.

Ikke noe poeng aa ta av dysene for aa finne ut om det kommer bensin egentlig, for det gjoer det som regel. Du maa se paa spruten (uff) mens en sitter i bilen og drar paa starteren.

 

Forklaringen som moderator kom med har jeg mer trua paa. Er ganske sikker paa at pumpa stopper etter 1-3 sekunder.....

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av colaflaske tror jeg funker for aa sjekke om dysene virkelig spruter jevnt og fint. Spruter de klumpete eller ikke jevnt og fint saa er de fulle av belegg, og maa renses/byttes. Dette forklareres fint i traaden til han med Kia Sportagen.

Ikke noe poeng aa ta av dysene for aa finne ut om det kommer bensin egentlig, for det gjoer det som regel. Du maa se paa spruten (uff) mens en sitter i bilen og drar paa starteren.

 

Forklaringen som moderator kom med har jeg mer trua paa. Er ganske sikker paa at pumpa stopper etter 1-3 sekunder.....

 

Veit dette med colaflaska vart brukt for å kunne se om alle sylindrene fikk like mye bensin, men kan også brukes slik jeg tenkte, selv om det er mer jobb enn p skru ut tennplugger og se etter fukt ;)

 

Det Quattro73 skriver er som regel feilene, siden han kjenner disse bilmotorene sikkert tvers igjennom og tilbake :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Quattro73 og ZyNTeX er der alltid...

 

Ja vi er her vettu :)

Må jo følge med på hva som skjer rundt om i det langstrakte land ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er her vettu :)

Må jo følge med på hva som skjer rundt om i det langstrakte land ;)

 

Haha.. Skal vel åpne opp en tråd på Opel Astra'en min om ikke lenge jeg også. Må bare få tatt meg råd til å begynne på den først :p Får barn i August, så budsjettet ligger litt sammenklemt! ;p

Opel Astra '99 1,6 16v

Tyske bilær - e gode bilær!

FOSEN MOTORSPORT CLUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se nye innlegg med tips og triks, takker! Bensin er det nok på tanken ja, dette er jeg helt sikker på. MEN om det ligger vann/osv i tanken er jeg IKKE sikker på. Blir vel sikkert til at jeg tapper den og fyller på ny + kondensfjerner.

Er på sjøen om dagen å kommer ikke hjem før slutten av Juli/begynnelsen av August, så blir ikke gjort noe med bilen før da.

 

ZyNTeX: Dette med trimming blir jeg å ta når stort sett alt annet er på stell, men takker for tips :)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei og takk for sist!

Kom hjem idag og etter en rask titt på en vraket crossbil og en nesten ferdig nybygget en, var det duket for å se på vesle GTI'en. Det første som ante meg var at bilen mest sannsynlig var full av vann da det har regnet ganske mye her i nord, klappet forsiktig med håndflaten på dørkmattene og det plasket godt. Fikk hånden inn under dørkmatten og kjente det lå en god del vann der, dette var på venstre side mellom sofaen og førersetet, ikke nok med det, det ligger vann på høyre/venstre side fremme, høyre/venstre mellom sofa og stoler, og det ligger tilogmed vann under matten i bagasjerommet ..

Nå har jeg sett meg lei på at Golfen fungere bedre som regnmåler enn bil, så ved ledige stunder skal jeg ta ut interiøret, tørke opp alt av vann, ta med kaffekoppen og sitte inni bilen mens noen spyler vann over den, SKAL finne ut hvor og hvorfor det lekker inn vann! Gjør jeg ikke det kan jeg heller bytte ut dørkmattene med sagflis og bytte annenhver uke ;)

GTI5.jpg
Her lekker det vist inn vann.

GTI6.jpg
Her har jeg også sett at det har rent ned fra venstre siden rett der hvor panseråpneren sitter.

GTI7.jpg

GTI.jpg
How to tørke en Golf mk2


Som sagt, min bror (mbergheim her på forumet) taket min crossbil samme helg jeg gikk ombord, han fikk da klar beskjed om å bygge ny til jeg kom hjem, og en gledelig overraskelse ventet da jeg kom hjem og bilen nesten var ferdig.
MEN: Bilen er ingen ringere enn en Golf mk2 1988 rustfri og med rundt 167 på telleren.. Ja, jeg har dårlig samvittighet, valget sto mellom å bruke min GTI eller den Golfen vi nylig hentet, tenkte med meg selv at det var alt for sent å snu nå med GTI'en, så derfor ble valget som det ble. Etter "ny" Golfen var ribbet var det jo bare å plukke deler man trengte :)

GTI9.jpg
Mye deler her å hente.

GTI8.jpg

GTI10.jpg

 

bc4.jpg

bc5.jpg

Crossbil bygget ifjor.

bc7.jpg
Nybygget, må si jeg er imponert!

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel mine herrer!

Feil nr. 1: Defekt bensinpumperele, byttet dette og bilen startet! Men bilen gikk som en gammel SABB diesel med tett filter, nektet å gå på tomgang og ellers dårlig gange uansett turtall, mye smelling og buldring fra enderøret, tilogmed stikkflammer! En uvanlig suse-lyd fra motorrommet også

Defektrele.jpg

Feil nr. 2: Det viste seg at en T-slange som sitter på innsuget var lekk, den trakk mye falskluft her og bilen ville straks gå på tomgang og ellers mye bedre når denne var reparert med teip. Slangen er nok ikke 100% tett nå heller, den blir byttet ut straks.

Falskluft2.jpg

Falskluft.jpg

Lufting av bremser!
Luftingavbremser.jpg

Lagde meg masse arbeid da jeg kappet fangeren i to for å få den inni glassblåsekabinettet ..
Bilde0123.jpg

Slangen som ble teipet er nok ikke helt tett vil jeg tro, så den skal som sagt byttes. Bilen går kun fint på tomgang når den er kald, straks den blir varm går den utrolig lavt og hoster og harker, noen tips? Skal vente med å se på dette før jeg får byttet den slagen, da den kan ha noe med dette å gjøre :)

EU kontroll er bestilt, fredag denne uke!

Endret av Girebirger

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår