Gå til innhold

Mitt Cabrio prosjekt..

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PEN bil ass:D....inponert jeg..mye inspirasjon til min egen :D

 

Skal bytte callæsjen snart..bytter man bare trekket..eller selve stålkonstruksjonen alt er festa i..så i bilen...evt hvem selger sånt i dag a?

 

 

takk takk, sjekk ut top'n'trim i sverige, de har til billig pris.

 

liten update:

 

IT's Alive!!!!

 

 

carbio'n har fått ny "brukt" motor. putta neddi gamle motoren, en 1.8gti.

så nå siver den rundt igjen, men har fått eksoslekkasje mellom topp og grenrør pga dårlig økonomi, så gamle pakninger ble brukt i tillegg til at 2 bolter har blitt borte :(

 

fikser det i løpet av uka, nå har jeg bil att! :D

 

etter mye skruing for å få bilen på veien igjen, så begynte jeg å demontere 2L blokka for å finne årsaken til alt dette helvete..

 

og alt under bunnpanna så fantes dette:

spon.JPG

 

nok spon til å lage en sandkasse!!!

det viste seg å være ett rådelager i pulverform, pluss litt stempelbiter og knekte stempelringer, dette var da sylinder nr 4 som ville hoppe av turen :D

spon%20(1).JPG

 

 

Så nå er jakten i gang på en 2L blokk (2E) igang. langslag kan by på mye morro det og da skal iallefall alt overhalles først!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i disse ned gangstider så blir alt enda litt værre.

 

på mandag så får jeg ett uheldig møte med en trailer..

dette skjedde på en parkeringsplass, og i frykt på for å mose fronten så rygger jeg inn på en p-plass, men traileren nærmer seg og jeg rygget "litt" til og treffer en autoværn stolpe som er umulig å se. :( knuser baklampa på venstre side og får en bitteliten bulk.

sjåføren er skikkelig ekkelt type og nekter for alt. nekter å si sitt navn og oppgi nr sitt.

saken er den at hans trailer ikke har ryggelys eller hjelpemannskap til å guide han eller varsle andre bilister, dette er på ett godt trafikkert p-plass hvor det så klart er trangt. traileren hadde tilhenger fulllastet med nye biler.

 

Tross vitner og slikt så måtte dette ende med politianmeldelse, så nå får vi se hva som skjer. politiet bekreftet minst 2 brutte trafikkregler fra han sin side, så håper forsikringa hans dekker noe av dette iallefall. ikke store skadeverdi, men ubehagelig.

 

for å friske opp litt mot i mellom tiden så har jeg idag klar gjort fangeren foran.

har grov sparklet litt og skal nu ha på fyller og finslipe.

bakfanger neste!

 

AUT_00182.JPG

 

fronten skal få noen modd til!!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin cæbb du har Rakriste, bare lurte på om du bruker cæbben på vinteren å? Og åssen går det? :)

 

takk!! nei hittil så har jeg ikke brukt cæbben på vinterstid. den har heller ikke tidligere i sitt liv sett så mye snø heldigvis.

uansett så er den altfor lav til det. og heve er ikke aktuelt.

 

interiøret ser for jævlig ut, skal teste å høytrykksvaske det i kveld :D

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte så vidt på bakfangeren i aften.

 

fjernet ett av 2 hull. eksos er ut, og det andre hullet skal tettes og patenteres med noe annet flottere!

bakfanger.JPG

 

gjenstår en del pussing og sliping så klart.

 

OG DET BESTE AV ALT... jeg har letta bilen for mange kilo.

de jerna inni disse clipper fangerene er jo blytunge.

her kommer en ny løsning så vi får ned vekta på bilen litt.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk!! nei hittil så har jeg ikke brukt cæbben på vinterstid. den har heller ikke tidligere i sitt liv sett så mye snø heldigvis.

uansett så er den altfor lav til det. og heve er ikke aktuelt.

 

interiøret ser for jævlig ut, skal teste å høytrykksvaske det i kveld :D

 

Ok den er grei. Driver og funderer litt på å kjøpe meg golf cab jeg og, men må selge 2 ern først da. Men jeg trenger en bil jeg kan bruke sommer og vinter. Går vel hvis jeg kjøper justerbart senke sett men, får se hva som skjer. Hvor kjøpte du justerbart senkesett + pris? Og hvor mye senker dette?

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexybam
Ok den er grei. Driver og funderer litt på å kjøpe meg golf cab jeg og, men må selge 2 ern først da. Men jeg trenger en bil jeg kan bruke sommer og vinter. Går vel hvis jeg kjøper justerbart senke sett men, får se hva som skjer. Hvor kjøpte du justerbart senkesett + pris? Og hvor mye senker dette?

 

Dette skulle vel være ganske bra, til en grei pris. Senker 65-95 mm, ikke værst!

 

Sorry OT! Bilen din blir bare bedre og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Feeeet bil du har der assa:D:D

 

Får jeg spørre dge om et pa ting..da du har samma prosjekt på gang som meg :D

 

Hvor får man tak i slike mk3 loock dørhåndtak? OG hvor det blir best å handle stivere foringer i understell og motorfester..?

 

TAKK :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeeet bil du har der assa:D:D

 

Får jeg spørre dge om et pa ting..da du har samma prosjekt på gang som meg :D

 

Hvor får man tak i slike mk3 loock dørhåndtak? OG hvor det blir best å handle stivere foringer i understell og motorfester..?

 

TAKK :D

 

Polybush-foringer får du hos http://www.kollevold.no/

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår