Gå til innhold

Mitt Cabrio prosjekt..

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

æsj.. tok noen dager lengre enn planlagt.. var bare bagateller som hindret start. men nå er problemet løst. motoren starter og går greit, litt justering så er det som det skal.

 

mangler å ordne giroverføringen (tar borti eksosmanifolden) bakre eksosanlegg og bytte radiator (spræng lækk)

 

masse bilder :P

 

sprek, sprekere..

011006_G.sized.jpg

 

rocco innsuget gjorde jobben rimelig enkel. alt orginale 8v gti ledninger er benyttet uten å kappe eller forlenge. litt ymse plasseringer av noe deler, men det fungerer.

011006_3.sized.jpg

 

011006_4.sized.jpg

 

011006_2.sized.jpg

 

011006_1.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

jaja...

 

fikk orden på startvanskene, i morgen skal ett av eksosanleggene monteres.

ikke bestemt om jeg skal ha på det orginale med kat eller simons effektanlegget uten kat.

 

litt med tanke på godkjenning, så bør fornuften vinne. :spider

finne en ny radiator og bytte giroverføringsstanga.

 

så blirre prøvetur

 

snikstart ;)

liten film

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

wee... en månedsvente tid.. men da bør jeg og være klar for å vise den frem.

 

eksosannlegget er på plass, fornuften tapte og det ble effektanlegget.

giroverføringen er i orden.

litt kabler som skal ryddes i gjenstår.

motoren går pent nå, men sliter litt med en lekkasje som jeg bør ta en titt på.

bremseskive bytte bak er iorden.

 

så er det å gjøre det kjedelige arbeidet, rense int. og vaske/polere utvendig.

 

bare å krysse fingrene for at den går igjennom.

både motor og senkesett kommer i vognkortet denne gangen.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen var inne i går for 16v ombyggingskontrollen.

gewinde ble nå i vognkortet samtidig.

 

2L 16v motor står på kontrollseddelen men ikke uten ett "MEN"

bilen ble nemlig veid, og pga lav totalvekt fra før av så overskred jeg nå denne med 20kilo egenvekt... auch..

 

men fikk en måned på å skaffe frempapir som gir tillatelse for å øke totalvektgrunnlaget tilsvarende en 1990 cabrio alternativt slanke bilen 20-30kilo.

 

forskjellen på 1979 og 1990 har mye med eksteriøret å gjøre, dvs blant annet clipperkittet..

 

dette er blytunge greier, så jeg har etter samtale med kontrolløren blitt enig om å sette på små svarte fangere foran og bak før etterkontrollen.

 

da havner jeg godt under grensa igjen og bilen kan igjen få skilter.

 

 

noen som fortsatt stiller tvil til lovlig 16v?

min er altså ikke godkjent enda, men med mindre de selv kan motskride sin egen etterkontroll-seddel så går dette riktig veien :driving

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var inne i går for 16v ombyggingskontrollen.

gewinde ble nå i vognkortet samtidig.

 

2L 16v motor står på kontrollseddelen men ikke uten ett "MEN"

bilen ble nemlig veid, og pga lav totalvekt fra før av så overskred jeg nå denne med 20kilo egenvekt... auch..

 

men fikk en måned på å skaffe frempapir som gir tillatelse for å øke totalvektgrunnlaget tilsvarende en 1990 cabrio alternativt slanke bilen 20-30kilo.

 

forskjellen på 1979 og 1990 har mye med eksteriøret å gjøre, dvs blant annet clipperkittet..

 

dette er blytunge greier, så jeg har etter samtale med kontrolløren blitt enig om å sette på små svarte fangere foran og bak før etterkontrollen.

 

da havner jeg godt under grensa igjen og bilen kan igjen få skilter.

 

 

noen som fortsatt stiller tvil til lovlig 16v?

min er altså ikke godkjent enda, men med mindre de selv kan motskride sin egen etterkontroll-seddel så går dette riktig veien :driving

 

 

Gratulerer!

Godt å høre at det lar seg gjøre!

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt genialt da!

 

20 kg var ikke mye , men det er vel en bit i puslespillet som skal til for å få denne tralla godkjent!

 

Det lønner seg å ha god dialog å ha såpass mye på stell for å få noe sånnt godkjent!

 

Respekt fortjener du vertfall!!

 

Hjelper ikke bare med dialog.... men kjekt med litt papirer også eller hva rakriste ;)

 

Men du tror jeg tar den motoren min nå jeg og slenger i ene min... den sliter jo ikke med for lav godkjent vekt :p

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var inne i går for 16v ombyggingskontrollen.

gewinde ble nå i vognkortet samtidig.

 

2L 16v motor står på kontrollseddelen men ikke uten ett "MEN"

bilen ble nemlig veid, og pga lav totalvekt fra før av så overskred jeg nå denne med 20kilo egenvekt... auch..

 

men fikk en måned på å skaffe frempapir som gir tillatelse for å øke totalvektgrunnlaget tilsvarende en 1990 cabrio alternativt slanke bilen 20-30kilo.

 

forskjellen på 1979 og 1990 har mye med eksteriøret å gjøre, dvs blant annet clipperkittet..

 

dette er blytunge greier, så jeg har etter samtale med kontrolløren blitt enig om å sette på små svarte fangere foran og bak før etterkontrollen.

 

da havner jeg godt under grensa igjen og bilen kan igjen få skilter.

 

 

noen som fortsatt stiller tvil til lovlig 16v?

min er altså ikke godkjent enda, men med mindre de selv kan motskride sin egen etterkontroll-seddel så går dette riktig veien :driving

 

Gratulerer.

Hvor har du fått tak i godkjenings papirer på ommbyging?

Drømmer omm 16v selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke bare med dialog.... men kjekt med litt papirer også eller hva rakriste ;)

 

Men du tror jeg tar den motoren min nå jeg og slenger i ene min... den sliter jo ikke med for lav godkjent vekt :p

 

hihi...

uten dialogen så ville nok ting vært enda værre ville jeg da tru..

men noen ting jeg ikke hadde sett for meg gitt, men en erfaring rikere.

 

Wicky124= bilen vurderes solgt så du har mulighet for å få deg ett godt utgangspunkt nå ;)

 

Kman Golf 75. det papiret er ett mye omtalt brev fra møller som kom ut på 90tallet.

dette gies ikke ut lenger så du må laste ned en gammel kopi. om det fungerer for deg er opp til biltilsynet og din dialog med dem..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor får jeg lastet ned det?:)

 

skal ikke være spydig, for jeg er ikke flink til å søke eller lete selv, men det ligger faktisk lastet opp/link flere steder på einser forumet. det gjorde iallefall det, for jeg lastet denne linken selv.

OG for å ungå misforståelse så er dette IKKE en automatisk godkjennelse ved å vise dette brevet. det er ett gammelt og egentlig ugyldig brev.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår