Gå til innhold

Mitt Cabrio prosjekt..

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

skal ikke være spydig, for jeg er ikke flink til å søke eller lete selv, men det ligger faktisk lastet opp/link flere steder på einser forumet. det gjorde iallefall det, for jeg lastet denne linken selv.

OG for å ungå misforståelse så er dette IKKE en automatisk godkjennelse ved å vise dette brevet. det er ett gammelt og egentlig ugyldig brev.

 

Vi har dette papiret på våre sider også (under). Men husk det Rakriste sier. Det gir deg ingen garanti for godkjenning.

 

Men Rakriste, hva er totalvekta på bilen nå? Hva ligger du ann til?

 

Hvor mye effekt vil stå i vognkortet?

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi har dette papiret på våre sider også (under). Men husk det Rakriste sier. Det gir deg ingen garanti for godkjenning.

 

Men Rakriste, hva er totalvekta på bilen nå? Hva ligger du ann til?

 

Hvor mye effekt vil stå i vognkortet?

 

bra du har det.. jeg skal mer enn gjerne laste det opp selv så andre får det.

 

tillatt total vekt er 1270kilo

egenvekt er 620kilo foran og 380bak

så skal man regne 75kilo per person * 3 (som min er regga som)

foran veide min 640kilo hos tilsynet =20kilo for mye i forhold til eksisterende tall hos tilsynet.

 

effekten i vognkortet blir 100kw =136hk som 9a motoren har.

men denne kan bli justert opp til 141hk ifølge tûv, men det ser jeg ikke noen grunn til å mase om..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at du ikke får godkjent 640 kilo?

 

det er ikke lov å oppjustere egenvekta for da overstiger totalvekta. ok, greit nok at 1990 modellen har 785,-kilo totalvekt foran men det må bevises at 1979modellen er lik i kontruksjon som igjen sier at produsenten må gi meg ett skriv/dokument hvor det skriftelig sies at det kan tillates.

først da kan biltilsynet justere vektene.

 

så det er rimelig tungvindt. er snakk om så lite så derfor lar det seg gjøre med å bytte støtfangerjernet og evnt flytte batteriet bak

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi...

uten dialogen så ville nok ting vært enda værre ville jeg da tru..

men noen ting jeg ikke hadde sett for meg gitt, men en erfaring rikere.

 

Wicky124= bilen vurderes solgt så du har mulighet for å få deg ett godt utgangspunkt nå ;)

 

Kman Golf 75. det papiret er ett mye omtalt brev fra møller som kom ut på 90tallet.

dette gies ikke ut lenger så du må laste ned en gammel kopi. om det fungerer for deg er opp til biltilsynet og din dialog med dem..

 

Tusen takk for hjelpen og lykketil med vekta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være spydig, for jeg er ikke flink til å søke eller lete selv, men det ligger faktisk lastet opp/link flere steder på einser forumet. det gjorde iallefall det, for jeg lastet denne linken selv.

OG for å ungå misforståelse så er dette IKKE en automatisk godkjennelse ved å vise dette brevet. det er ett gammelt og egentlig ugyldig brev.

 

Vet jo det,vi bor jo i norge. alt blir snudd på :spin for den minste ting. men da vet jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det,vi bor jo i norge. alt blir snudd på :spin for den minste ting. men da vet jeg det:)

 

da veide jeg og nitelkr litt einserdeler og eiere idag..

sistnevnte snakker vi ikke mer om.

 

iallefall en clipperfanger til golf cabrio veier 19kilo med lykter og alt.

 

siden jeg må slanke 20kilo i utgangspunktet, så blir dette for snaut, jeg må jo ha fanger, så å bare fjerne jernet inni hjelper ikke stort.

 

så da veide vi batteri, = 15kilo... nå snakker vi.

 

totalt sett så kommer jeg nok å klare å slanke rundt 25kilo.

da skulle vi være klare for ny kontroll som er 17/4 kl 1400..

 

tvitvi..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever de noen "tiltak" rundt batteri i bagasjerom?

 

siden cæbben ikke har åpent bagasjerom i coupeen så blir vel neppe lufting ett problem. men batteriet må festes forsvarlig og nye isolerte ledninger må legges opp.

 

er flere nyere biler som har batterier under baksete, blant annet noen bmw og muligens noen audi'r.. og den gode gamle bobla..

så ulovlig er det ikke. jeg gjør bare et kan gjøre for å få bilen lovlig nå..:magic:

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da har jeg vist bilen på nytt.

 

VEKTA er nå godkjent, lettet fanger og flyttet batteri og dette var greit.

støtfangeren satt litt løst så fikk mangel på dette. (vanskelig å feste skikkelig med støtfanger jernet fra en vanlig golf,tabu fra min side)

 

men så til alt uhell så fusket motoren litt på tomgang, og den nye kontrolløren ville plutselig ha co måling..

 

denne viste 0.17% mot max 4.5%

og det godkjente han ikke.

 

så pga løs fanger og mager co så må jeg F*** vise igjen.

de trosset nå sin egen etterkontrollseddel, men saksgangen ligger i en egen mappe på tilsynet så blir kun inn så de får kjenne på fanger og måle co så skrives alt i vognkortet.

 

jeg Irriterer meg helt for jævlig uansett over dette.

men gir meg ikke, så er på hugget for å vise den så fort som mulig.

lykkes til slutt ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, sånn er det alltid på biltilsynet ,er alltid noe å sette fingerene på!

 

Men på en annen side får du en godkjent bil! Så er jo egentlig bare et pluss det da!

 

Men betaler du for hver eneste gang du er inne på kontroll/etter kontroll ? da må jo dette bli veldig dyrt ?

 

koster ca450-500,- for førstekontrollen, og 275,- for etterkontrollen.

prøve skilter = 225,-

 

jeg bruker da rundt 1500,- for å få dette godkjent, men det er verdt det både med tanke på "verdi" og erfaring/bekjentskap med biltilsynet.

gewinde og lykter er nå og skrevet i vognkort så får man ikke problemer ved evnt senere kontroller.

 

skal prøve å slippe å betale for neste visning pga bilen faktisk var under co kravet og dette ikke sto på kontrollseddelen.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår