Gå til innhold

Min sønn rygget på bilen min.

Ranger emnet


Steinar59

Anbefalte innlegg

Sønnen min rygget på bilen min som sto parkert hjemme på gårdsplassen vår. Det ble en stygg knekk i fronten på panseret pluss sprekk i plastfangeren. Jeg står som eier av begge bilene, og begge er forsikret i mitt navn i samme selskap. Jeg har kasko på min egen bil, men ikke min sønns bil. Er det noen som vet hvordan forsikringsselskapet vil forholde seg til dette hvis jeg melder inn skaden? Det vil dreie seg om skaden på min egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, om ein ikkje har noko problem med forsikringssvindel, er jo sjølvsagt det ein kjempeide. Så spørs det berre kor mange som heiter Steinar og er fødd i 59 som melder frå om ein slik skade hos forsikringsselskapet i Kongsvinger akkurat denne veka, og om han klarar å gøyme seg i mengda...

 

Men uansett, sånn eg forstår det er det bilen som vart påkøyrd som har lidd mest skade? Den vil jo uansett bli dekka av den andre bilen sin ansvarsforsikring. Det blir vel gjerne bonustap på den eine bilen, er kanskje lurt å rekne over kva som kostar mest, reparere skaden sjølv eller betale noko høgare forsikring (treng ikkje bli mange kronene dyrare om du berre har ansvarsforsikring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvorfor skal du trekke inn forsikringsselskapet? du eier begge bilene, og står som både vinner og taper samtidig. Siden forsikringsselskapet vil ha sitt, så står du sånn sett som tapende part på begge sider. Og nei, å skulle pynte på historien er en dum idé, da poster som denne er noe forsikringsselskapet har en stygg tendens til å finne.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ringeforsikringselskapet, fortelle slik det er, så får du hjelp og råd. Som nevnt av andre her, du står som vinner og taper. Men uansett er skaden liten og ikke dyr, da må du bare fikse og trenger ikke bry forsikringsselskapet. Skader under 30-40 000 er som regel desverre ikke lønnsomt å ta på forsikring (gjelder bil) http://www.forsikring.as der får du mer hjelp ved flere spørsmål.

Endret av aleksander1404
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår