Gå til innhold

Bilen går kun i 1.gir. DSG

Ranger emnet


thaugv

Anbefalte innlegg

Jeg har en 05, 2,0 med DSG kasse. Bilen virker kun i 1.gir forover. Ikke revers eller noen annen gir. Det lyser gult motorlys og indikatoren for hvilken gir den står i på dashbordet blinker. Hadde den på verksted for diagnose og følgende feilkode kom opp: 17100 (P0716) og 18148 (P1740)

 

Se også vedlegg.

 

Først kom vi frem til en eller annen sensor inni kassen som føler mot svinghjulet e.l var ødelagt. Jeg byttet denne, men det ble ikke bedre.

Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17100/P0716 - Transmission Input Speed Sensor (G182): Implausible Signal

 

Possible Symptoms

MIL on

Shifting issues

 

Possible Causes

Failed Transmission Input Speed Sensor (G182)

Poor electrical connections at wiring harness

 

Special Notes

When found on the 02E, see TSB 37-06-07 (TPI 2012681) for details. Se nederst

 

 

18148/P1740 Clutch temperature control faulty

 

 

TSB 37 06 07

Transmission, DSG, Intermittent Engagement Delay Upon Acceleration

 

Intermittent delay in power transfer upon acceleration. May be accompanied by a slight jerking sensation when pulling away on vehicles with DSG transmission.

Upon acceleration engine RPMs may reach between 2000 rpm and 4000 rpm before the vehicle will pull away. The complaint occurs mainly on warm engine.

 

Technical Background

 

Failure of the sensor for the transmission RPM input -G182- and for the clutch temperature sensor -G509-,caused by:

 

• Wiring harness connector not correctly slotted.

• Sensor faulty or wiring harness damage.

 

Either one of the fault entries may be logged in the fault memory:

17100 or P0716 Input Turbine/Speed Sensor (A) Circuit Range/Performance

18148 or P1740 Clutch Temperature Monitoring

 

Service

 

Note: It is not necessary to replace the Mechatronics Unit.

 

• Ensure that the wiring harness connector is fully seated and locked into

position, then recheck DTCs.

If DTCs are still present, further diagnosis is needed.

Check the wiring harness connector, terminal ends and harness routing

for transmission input RPM -G182- / clutch temperature sender -G509- .

If wiring harness connector, terminal ends and harness routing for

transmission input RPM -G182- / clutch temperature sender -G509- are

OK:

• Replace sensor -G182-

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men ble litt for avansert for mitt lille, enkle hode...ett bilde sier mer enn 1000ord...

Jeg bytta motor/ gir for litt siden, og bilen gikk fint ca 10mil. Plutselig var det stopp... Jeg har gamlekassa stående, så jeg vurderer å bytte tilbake dersom det hjelper. Litt arbeid,men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

17100 Gearbox input speed sender -G182, implausible signal

 

Fault causes:

I Gearbox input speed sender -G182 defective

I Excessive engine speed detected (engine over-revving, sender wheel defective)

 

Fault detection:

I In the control unit a gearbox input speed above a preset threshold was detected

 

Remedy:

Check measured value block 007 in gearbox control unit (compare engine speed and gearbox input speed)

Replace gearbox control unit only if all above fault sources can be excluded or have been checked

Antar begge giverene sitter inni kassen men er ikke sikker.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår