Gå til innhold

thaugv

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thaugv

  • Bursdag 05/06/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

thaugv's Achievements

  1. Her kommer svaret på gåten... Først litt mer info: Som jeg forklarte i mitt første innlegg, så giret den ned ved å trø pedalen i bunn slik at den kicket ned ett par gir. Det var det jeg skulle gjøre for litt siden også. Jeg kom til en motbakke i 4.gir. Bilen begynte å riste (slik den gjør siden den ikke "gidder" å gire ned). Jeg tråkket gasspedalen ned, og bilen giret til 2.gir. Samtidig så hørtes et lite "poff", og bilen hadde ikke noe pådrag mer. Den gikk i 1. og tidvis 2. gir i den lille motbakken. Og svart eksos kom ut. Jeg haltet meg hjem. Ned tunnelen her jeg bor rant jeg (men girkassen giret fint) og opp så gikk det i 1. gir... Leverte så bilen på mitt lokale "bil & bingo" verksted. Jeg hadde en mistanke om noe turbo- greier. Verksted ringte og fortalte at en turboslange hadde hoppet av. Og det så ut som at slangen kun hadde hengt fast på en side over en lengre periode (slangen festes med en "hestesko- klips" og hang kun på en side). Slangen ble satt skikkelig på plass og det samme ble "hestesko- klipset". OG VIPS... ALT ER OK :-) Problemet med denne trege ned giringen var rett og slett falsk luft til/ fra turboen. Håper at andre kan dra nytte av denne infoen:-)
  2. Hadde noe liknende problem. Men jeg kunne kjøre 10-20 min føl kjølevæsken var lav etter påfylling. Hos meg var det webastoen som brukte vann. Det var ikke noe synlig under bilen noen gang hos meg.
  3. Ved normal kjøring i Drive så tror DSG kassa at den har verdens sterkeste motor og "gidder" ikke å gire ned i motbakke. Den girer ned ved ett for lavt turtall. Hele bilen rister og vibrerer før den girer ned. Evt så må jeg trykke gassen i bunn, men da girer den ned 2gir, og deretter girer raskt opp 1gir. Den girer normalt sett opp for tidlig (igjen så tror kassen at den har verdens sterkeste motor). Det er likt i alle gir. Ved kjøring i Sport, så er det stikk motsatt. Den girer opp alt for seint (v/ 3000rpm), og girer ned alt for tidlig. Noen som vet grunnen? Gjelder en 2004, 2,0. Vakumslange? Feil oljenivå på kassen?
  4. If wiring harness connector, terminal ends and harness routing for transmission input RPM -G182- / clutch temperature sender -G509- are OK: • Replace sensor -G182[/b]-[/i] Hvor ligger denne sensoren G-182 og G509?
  5. Takk for svar, men ble litt for avansert for mitt lille, enkle hode...ett bilde sier mer enn 1000ord... Jeg bytta motor/ gir for litt siden, og bilen gikk fint ca 10mil. Plutselig var det stopp... Jeg har gamlekassa stående, så jeg vurderer å bytte tilbake dersom det hjelper. Litt arbeid,men...
  6. Jeg har en 05, 2,0 med DSG kasse. Bilen virker kun i 1.gir forover. Ikke revers eller noen annen gir. Det lyser gult motorlys og indikatoren for hvilken gir den står i på dashbordet blinker. Hadde den på verksted for diagnose og følgende feilkode kom opp: 17100 (P0716) og 18148 (P1740) Se også vedlegg. Først kom vi frem til en eller annen sensor inni kassen som føler mot svinghjulet e.l var ødelagt. Jeg byttet denne, men det ble ikke bedre. Noen som vet hva problemet er?
  7. Litt vrient å terse ut item #28. Det er ikke noe mothold der...
  8. Da går jeg for høyregjenger. Hvilken bil har du satt i spill? :) hehe. Takk for hjelpen:) Går ut fra at når den bolten ertatt ut, så er akslingen løs nok til å trekke ut...!?
  9. Fytti så bra! Takk skal du ha. Det er item 30 jeg må få løsnet. Vet du størrelsen på unbrakoen? Er det vanlige gjenger eller links på bolten?
  10. Jeg er i ferd med å bytte motor/ gear på min Touran. 2,0L. 2005mod, DSG kasse. Jeg har fått "ny" motor/ gear hjem, men drivakslingen på høyre side er ikke lik. Med drivaksling så mener jeg de 7cm som stikker ut på hver side av girkassen. På den ene siden er det en skru-flens. Det er OK. På andre siden (der hvor mellomakslingen monteres) så må jeg ta fra den ene kassen og montere på den andre. Vrient å forklare skikkelig... Spørsmålet er: Hvordan demonterer man drivakslingen ut fra girkassen? Var i kontakt med Møller Stavanger. De hadde litt info å gi, de trodde det ene og det andre, og hadde ikke planer om å være noe mer behjelpelig. Så der er det service å få... :-/ Håper noen her kan hjelpe ASAP da jeg har to stk motorer/girkasser stående på garasjegulvet...
  11. Tok diagnose på min Touran. Der kom det feilmelding på sirkulasjonspumpa til webastoen. Har kjøpt ny, men ikke montert. 1250,- inkl mva hos Møller
  12. Har samme problem sjøl. Særlig ved pådrag i tunneler. I tunneler er lufttrykket noe annerledes enn ute i fri luft. Bilen går over i "safe-mode", og må stoppes/ startes ijen. Dette har pågått ett års tid hos meg. Har hatt diagnose hos verksted som sier at det er turboen som har tatt kvelden. Og for noen uker siden, så kom motorlyset frem + en feilmelding i displayet. Igjen så var det turboen. Med alt det andre som er galt med bilen (forbruker vann, slitt svinghjul (mye klakkelyd på tomgang), slurer i revers (automat)) så kjøpte jeg brukt motor, gir og turbo og jobber pr dags dato med å bytte...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår