Gå til innhold

Problem med kjøling

Ranger emnet


Terje Bjørgvik

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en 06 touran 1,9 tdi som jeg har noen problem med somingen finner ut av. Håper det er noen her somkan hjelpe meg.

 

Får opp varsel om at det er tomt for kjøleveske men det er bare tomt i ekspansjontanken, når jeg åpner lokket på tanken kommer vannet tilbake så slipper å fylle på noe. Av og til kan jeg kjøre i 2-3 uker uten feilmelding, andre ganger kommer den så fort jeg starter motoren.

 

Noen som har vært borti det samme el noen som vet noe om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skjekk om du har "majones" under oljepåfyllingslokket og peilepinnen.

Jeg vet at veskenivået er vansklig å lese, men legger du merkte til om det blir borte noe kjølevæske?

Ser du antydning til hvit røyk ut av eksosen når motoren er varm?

 

Hvis du ikke ser noe av dette, vil jeg anbefale en kompresjonstest før du evt. får toppakningen byttet, da det koster noen kroner og bytte toppakningen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen av delene, eneste er en svart røyk dott når jeg ruser den så det blir litt turtall. Ikke forsvinner deg vann, i såfall veldig lite for jeg ser ikke at det minker.

Skrur opp toppa på ekspansjontanken så kommer det mye luft, så kommer vannet tilbake til det nivået det var før. Er bare ekspansjonstanken som blir tom for vann. Ser vannet ligge der nede i slangen under tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker heller luft i systemet da.

 

Haddet toppakningen vært dårlig, hadde du enten fått olje i vannet, vann i olja, forbrent unormalt mye olje eller så hadde det forsvinni vann fra tanken :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker heller luft i systemet da.

 

Haddet toppakningen vært dårlig, hadde du enten fått olje i vannet, vann i olja, forbrent unormalt mye olje eller så hadde det forsvinni vann fra tanken :)

 

Det er det som er så rart, ikke olje i vannet, vann i oljen, ikke bruker den mye olje eller at vannet forsvinner.

Han jeg snakket ang dette, så hadde ikke han heller noen av delene men pakningen var gåen på hans. Etter som jeg forsto så tilførte dem noe fargestoff i kjøleveska hans for å finne det ut.

Systemet er lufta, har vært inne hos Møller å fått bytta kjøleveske å dem lufta hele sysemet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår