Gå til innhold

Tips om hva jeg skal gjøre, omega b stv.

Ranger emnet


jsd92

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte rett og slett på om noen har innspill på hva jeg kan gjøre med min omega b stv.

Bilen er nå en standar 2L16V, men vill ha noe krassere.

Er en 95 mod, Cd utgave. Vill gjerne ha tips til styling, farge, motor, drivverk. Alt rett og slett!

 

Håper noen her kan hjelpe meg, er min første Opel. Så har ikke peiling rett og slett!

 

[ATTACH]28752[/ATTACH]

 

 

Mvh

John Sverre

post-48106-1380485398232_thumb.jpg

Endret av jsd92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går etter lommebok, har du noe budsjett?

 

Billigste tuning du kan ta for deg er vell og bytte til MV6 maskin.

 

Styling kan du finne på BSbildeler.no for eksempel, smak og behag! :)

 

Mv6, hva er det ?(: har ikke noe budsjett, bare masse god tid og minst mulig penger (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mv6 er 3.0 omega :) litt over 200 gamp orginalt, og blir definitivt billigst , og best alternativ siden du har bensin fra før.

 

 

Får jo ikke godkjent det, tenkte på noe motorbytte med snurre.. Eller hvordan er det og bygge om til turbo ? Får man tak i grenrør, bunnpanne med oljeretur osv ?(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mv6 er 3.0 omega :) litt over 200 gamp orginalt, og blir definitivt billigst , og best alternativ siden du har bensin fra f�r.

 

 

F�r jo ikke godkjent det, tenkte p� noe motorbytte med snurre.. Eller hvordan er det og bygge om til turbo ? F�r man tak i grenr�r, bunnpanne med oljeretur osv ?(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at 2.016v omegaene har mye vanskligere for å bli godkjent med MV6 enn 2,5 v6.. Fordi Opel ikke vil gi ut papirer om det er samme delenr på karosseri på 4cyl og 6cyl.

 

Om dette er sant aner jeg ikke.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere å bytte over fra en V6 delebil enn å begynne med det turbo greiene, må uansett ha masse deler fra en V6 hvis du skal ha turbo(altså det er billigere)

 

Og når det kommer til styling så er vel Steinmetz og Irmscher du skal søke etter eller lage det selv :) må ikke finne på det å kjøpe jalla fangere bare pga de er billige, men jeg synes at du skal behold den grønn fargen og få inn noen svarte detaljer :)

 

Eventuelt bygge om til Omega B2, jeg vet ikke helt hvordan det er egentlig med fangere og sånt passer rett over

88 Volvo 745 B230k Bruksbil

92 Opel Omega A 2.0 Prosjektbil på vent

82 Lada 1500 21023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår