Gå til innhold

Opel Corsa 1,4 90hk fusker/feiltenner når den blir varm.

Ranger emnet


eirikfo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med motoren (x14xe), det er det at Motoren begyner å fuske og jeg hører at den feiltenner ofte mye ved akslerasjon når bilen har rukket å bli litt varm fuskinga kommer ca ved halv gass, og det blir heller ikke helt bra ved å gire ned. Jeg får ikke opp noe feil på dashbordet, og jeg hadde for litt siden bilen på diagnosetest, å da var det bankesensor, som nå er ordna og merka forsjell. EGR ventil er også overhalt. Jeg har nye tennplugger, lambasonde. toppen er nylig bytta.

Hva kan feilen hvere da? kansje vanntemp. føler eller luftmengdesensor eller coil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det, det var at de nye tennpluggene ikke tålte varmegangen til motoren. Det var litt rart, for jeg bestillte riktig fra nettet etter beskrivelse. Orginalplugger fra Opel var det rette:)

Rykkingen ble borte å mere liv når motoren er varm. Ble også bedre på bakkestart ved lavt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rykker den igjen. Rykkinga kom gradevis tilbake igjen. På torsdag tok jeg ut alle elektriske motorkontakter å spraya de med kontaktspray. Gjorde rent luftfilter og sjekka jordingspungter.

Rykken kommer ved ekslerasjon feiltenner hele veien opp. (1 og 2 gir.) Viss jeg akslererer lite i starten slik at feiltenninga går over kan jeg trykke gassen gradevis oppover til høyt turtall å bilen går jævelig bra.

Når jeg slepper gassen på lavt turtall i gir rykker den en del noen ganger.

Har noen ideer igjen:

veivakselføler

dårlig eksosventil

 

Noen som har vært borti noe av det samme?

Har litt knapt med penger og har akkuratt fått lappen.

Endret av eirikfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, jeg har ikke fullet ut av det enda. har bytta veivakselsensor uten hell. Fikk et råd av en mekaniker om å sjekke høyden på ventilene med en blasøker. Målingen er mellom kamaksel og ventilene. Skal sjekke avstanden i haynes boka. Hvis en av de er forsjellige må det bytes ventil å borre på nytt.

Har du samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg hadde en gang problemer med luftmengdesensor på min corsa, det gav seg utslag i at motoren plutselig mistet kraft ved gasspådrag rundt 1500 - 2500 omdregninger. Da lyste også motorlampa. Det høres litt forskjellig ut fra dine problemer, men det er en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår