Hei, og takk for svar! :)
Det skal være gass på anlegget i følge verkstedet jeg hadde den inne hos for ikke lenge siden, netopp for å reparere aircondition. De reparerte en lekasje i anlegget. Fikk tilbake bilen uten fungerende aircondition, men verkstedet påstår det er en ny feil, og nekter å reparere. Derfor prøver jeg altså selv :)
Jeg har målt 13.7 volt i pluggen på clutchen når ac bryter er skrudd på. Det er ingen spenning i denne når bryteren er av.
Jeg tokler det slik at trykkbryteren ikke er slått ut, og at jeg derfor kan anta at det er gass på anlegget. ..?
Vil det være noen fare for å ødelegge noe dersom jeg, med motoren av, setter 12V på clutchen for å se om den slår inn? Andre forslag på ting jeg har prøve?
Oppdatering:
Jeg koblet strøm rett på clutchen uten at den så ut til å slå inn. Jeg så ingen reaksjon. Men det er lite tvil om at det gikk strøm gjennom clutchen. Komressoren og clutchen sitter litt klønete til i motorrommet, men jeg prøvde å dytte på den, men det klarer jeg ikke. Skal det ikke være mulig å dytte clutchen inn med håndkraft?
Jeg mistenker altså at den ytterste plata på clutchen, den som skal slå inn, rett og slett har satt seg fast. Hvor mye kraft kan jeg legge på å prøve å dytte denne løs? Den sitter på kompressoren, jeg har ikke verktøy til å få den løs. Kan jeg spraye CRC nedi der så lenge jeg prøver å unngå friksjonsplatene?