Vegardv Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Hei! På min 96' Audi A8 så får jeg opp feilmelding på kjørecomputeren, noe som kan ligne på et håndbrekk-merke (sirkel med utropstegn i). Har kjørt diagnose på bilen, og feilmeldinga er "Rele til magnetventiler til ABS". Selvfølgelig virker ikke ABS-bremsene ettersom systemet ikke er intakt. Er det noen andre som har vært borti lignende feilmelding/problem? Det som er irriterende er at det konstant står å blinker, og jeg får ikke fjerna det. Har noen noe tips om hva som skal gjøres (bortsett fra å bytte rele) for å få fjerna den meldinga? Er ikke noe supertriks man kan gjøre, noe likt "ctrl alt del"-opplegg, bare for bil? Har prøvd å fjerna meldinga via diagnose-apparatet men det gikk selvfølgelig ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Er det J106 du får feilmelding på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 ja, er J106 melding. har du noe erfaring med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Er ikke ukjent at abs agregatet tar kvelden på eldre audi og vw, sansynligvis så er den Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Agregatet? Er det ikke relè det er snakk om? I såfall, noen som veit hvor det befinner seg? Leita som en gris etter det i dag, men det fantes jo ikke noen steds.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 I styreenheten til abs agregatet så sitter det et rele som styrer åpningen og lukking av ventilene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Men spørsmålet er: Hvor sitter det releet / agregatet, evt, det som er feil med den stakkars bilen min..! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Er to reléer, J105 og J106., sitter i ABS-pumpeenheten i motorrommet. Litt bilder http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Bosch_5.3_ABS_Removal Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Steike gutt, du har jo kontroll! Hjertelig takk for hjelpa! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Som regel er det brudd/dårlig kontakt på/ved kretskort inni ABS-modulen. Dette lar seg reparere, finnes verksteder som fikser slikt, men koster. Det enkleste er nok å finne en brukt på hoggeren ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 En tråd om samme tema, brudd på ledere til ABS-kontroller. Husk ledningene er så tynne at de knapt er synlige, og loddebolt er feil redskap her. Og en DIY her på Bilforumet, Fikse ABS-kontroller :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Neeeei..! Du må ikke si at det kan være noe annet, for da blir jeg gal i hodet! Greide endelig å lokalisere hvor disse releene var, men det må jo selvfølgelig bestilles fra utlandet til en dyr penge. Er ikke sikkert det er releene det er noe galt med, selv om jeg får opp på diagnosen at "Rele til magnetventil til ABS" allikevel?? Jeg tror jeg snart kjører bilen på moloen, æsj, nå ble jeg frustrert! Men hei, takk for hint og link anyway! Kjekt å vite om det ikke er releene det står på! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Den kan være relé som er defekt, men det kan også være brudd på forbindelse frem til relé. Skjønner ;) Hadde du skrevet ned hele feilkoden du fikk så hadde det vært litt enklere ;) Enten open circuit, intermittant, short to ground osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardv Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Legger like greit ut bilde av utskriften til diagnosen, så får du se på det selv :) [ATTACH]28306[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Siden du ikke får sletta feilen så er det nok ikke så mye tvil om at det er den elektroniske delen på abs agregatet som har tatt kveld. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg