laffen79 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Hva kan sjekkes for å kanskje greie å få ned CO nivået?? Har sjekket: Lamda Ingen stilleskrue på hjerne tenning Fordeler Byttet plugger eksos ser fin ut så lite tyder på slittet ventiltettninger Hva mer er et problem på disse ?? Takker og bukker for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Spock Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Mener å huske at Boss bildoktorn tipset om luftfilterskifte og oljeskift for å få ned co. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen79 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Då får eg sjekke luftfilteret, olje er byttet lurer litt på om dei bytta luftfilteret også i samme slengen.. Holder på med rep for en nabo i fm eu kontrollen skjønner du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Bland en del rødsprit / E85 på tanken rett før PKK, fyll opp med bensin etterpå ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen79 Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Hva er en del? hvor langt er et tau :P Skal det blendes med E85? har aldri fyllt dette og er ikkje sikker på hvor det selges her i distriktet!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 50% GJØR NOK SUSEN Men 1,78 i CO er nok litt høyere enn det du ønsker å kjøre med selv også, bruker bensin, går dårlig, bensin i olja etc. Sjekk Statoil.no for hvor de selger E85. Du har en 1990 modell 2.0i OHC. Denne har både luftmengdemåler og MAP-sensor. Ville begynt med å sjekke at luftmassemåler beveger seg som den skal, lett og ledig, returnerer lett. Så ville jeg kontrollert motorstyringens temperatursensor, husker jeg rett sitter den midt under innsuget, mellom 2 og 3. Mål motstand på den kald, halvvarm og varm.(10-20*, 50-60* og 85-90*C), og kontrollere dette opp mot hva det skal være. Sjekker denne ut ok, prøv å skift MAP-sensoren. Dette er en fin plass å begynne, hadde du hatt litt mere infor om de andre avgassverdiene, spesielt HC og AFR/Lambdaverdi kunne jeg sikkert gitt litt bedre svar. Luftfilter/olje må være skiftet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen79 Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 Hvor finner eg Termokontakten på denne bilen?? har sjekket alt nå og eneste løsning eg ser er at den går i kaldstartmodus og at Termokontakt muligens er årsaken til dette!!?? noen meninger om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg