petterht Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Hei. Når jeg starter bilen, hender det at lyset for ABS og Antispinn lyser i dashbordet. Når dette skjer, fungerer ingen av delene. Når jeg så stopper motoren, og starter igjen, kan lysene forsvinne og alt er som normalt. Lysene kan komme tilbake etter 2 min eller 15 min. Totalt kjører jeg mest uten ABS og antispinn, noe som ikke er ønskelig! Har dere forslag på hva det kan være? Kan det være noen sikringer? Har fått et forslag om å koble av batteriet en natt, slik at det elektriske blir "resatt" - har det noen hensikt? Et verksted har nettopp justert bremseslangen på venstre bakhjul(slik at den ikke skulle bli truffet av hjulet), men jeg tviler på at det er noen sammenheng. På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Sansynligvis en defekt abs føler, få lest ut feilkoden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterht Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Sansynligvis en defekt abs føler, få lest ut feilkoden. Er det noe jeg kan gjøre? I så fall, hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Sving innom et verksted Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Eller du kan ta ett multimeter og ohme alle 4 selv så ser du hvem som gir unormalt høy motstand. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterht Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Tror det sikreste er å ta den til et verksted, da jeg vet for lite om dette. Men skal jeg gjøre et forsøk med å koble fra batteriet? Og kan det være en sikring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2012 Å koble fra batteriet fjerner ikke feilkoder, er ikke gammel 240 du har. Feilen kommer tilbake uansett så få lest ut feilkoden på et verksted Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterht Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Å koble fra batteriet fjerner ikke feilkoder, er ikke gammel 240 du har. Feilen kommer tilbake uansett så få lest ut feilkoden på et verksted Ok. Vet dere ca. pris på eventuell reperasjon? Begrenset hva jeg ønsker å betale på en bil til verdi av 15000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 En ny abs føler koster mellom 700-1500 sånn ca. Bare og få lest ut hvilken føler det er også bytter du den selv. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Nå skriver du ikke noe om hvilken Mondeo du har men du får tak i uoriginal ABS føler til rundt 250,- Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Stikk til verkstedet først å få lest ut feilkoder. Så skifter du delen selv etterpå. Liten vits å skifte deler før man vet hva man skal skifte Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterht Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Nå skriver du ikke noe om hvilken Mondeo du har men du får tak i uoriginal ABS føler til rundt 250,- Har en 1,8 L Mondeo(1999) Stv. Men da vet jeg at det sannsynligvis ikke blir en alt for høy regning. Takk for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Sjekk sikringene! For ABS og antispinn! Hadde selv problemer med det men fant ut at jeg hadde fire eller flere sikringer til dette og måtte bytte to og da funket alt igjen! Hender det at de blir deaktivert når du eventuelt treffer et lite hull i veien osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilvxz Skrevet Mars 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2012 Hei, det er riktig at det kan være ABS føleren som kan være gåen. Men jeg vil samtidig tipse om at dersom du har et defekt hjullager er dette også en relevant årsak til at ABS og antispinnlampen kan begynne å lyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterht Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 Sjekk sikringene! For ABS og antispinn! Hadde selv problemer med det men fant ut at jeg hadde fire eller flere sikringer til dette og måtte bytte to og da funket alt igjen! Hender det at de blir deaktivert når du eventuelt treffer et lite hull i veien osv? Det skal jeg sjekke. I dag oppdaget jeg forresten at om jeg vrir nøkkelen til hakket før motoren starter, hvor radio/elektriske vinduer osv fungerer, og lar den stå der i noen sekunder fungerer ABS og antospinn. Men hvor lenge de fungerer, varierer fra gang til gang. Om det er sikringer, tenker jeg de vil lyse uansett? Hei, det er riktig at det kan være ABS føleren som kan være gåen. Men jeg vil samtidig tipse om at dersom du har et defekt hjullager er dette også en relevant årsak til at ABS og antispinnlampen kan begynne å lyse. Håper virkelig ikke at det er hjullageret, men skal få den på verksted med en gang noen av svart på spørsmålet over . Takk for hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg