hansskrede Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 problemet er att bilen ikkje blir varm. må kjøre vertifall 1mil før den blir varm. noken som har vert borti det?? har hatt på ny kjøleveske og ny termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Om termostat er i orden så sjekk om giver til instrumentpanel er i orden. På nyere dieselmotorer er det normalt at det tar lang tid før motoren blir varm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansskrede Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 rekner med instumente virker får det kommer ikkje varme før den har stege litt.. det er foresten en 1,9tdi 110hk 1999mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Og den har ikke alltid vært slik? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansskrede Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 har akuratt kjøpt den.:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 Gratulerer med dieselbil! De blir seint varme. Høres ut som normalt med bortimot en mil før tempmåleren nærmer seg driftstemperatur når det er kuldegrader ute. Trenger lue og hansker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansskrede Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2012 hmm... bare å bjynd å bruke gammle bilen ijen da. mercedes 300tdt blir varm berre ette ett par km:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalsen Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg har akkurat samme bil, 1,9 tdi 110hk 1999 mod. Jeg må si at jeg syns ikke min tar så lang tid før den blir varm. I 80km/t sonen i -15 tar det ti minutter før den har driftstemperatur. Altså rekker jeg å kjøre litt over 1 mil (13km). Helt normalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansskrede Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 hmm.. merkli tru ej må ta en telefon til møller å høre om d e ett vaneleg problem på dissa bilane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Importerte biler har ikke tilleggsvarmer, og bruker derfor mye lenger tid på oppvarming. Alternativt kan det tenkes at du har tilleggsvarmer, men at den ikke virker lenger. Også veldig normalt på dieselbiler som har noen år på baken. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aalsen Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg mener min er importert fra Tyskland. Men dieselbiler BLIR som sagt TREGERE varme. Det kommer vel også an på hvor mye motstand motoren får. En bekjent av meg hadde passat for noen år siden, og den tok evigheter å bli varm om vinteren hvis ikke motoren måtte jobbe noe. Hvor lang tid tar det før motoren din oppnår driftstemperatur? Du nevner bare lengde og ikke tid.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansskrede Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2012 d er en inport bil. ingen tileggsvarme på den. har en webasto liggande so tenke d blir montering av den:) noen som veit kor dei bruka å montere dieselvarmere på dissa bilane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg