Jump to content

Advarsel mot Mekonomen Gulskoen (Vidars Autorep)

Rate this topic


frankhovin

Recommended Posts

Dette er en generell advarsel mot Mekonomenverkstedet på Gulskogen, Drammen. Hold dere langt unna dette verkstedet.

 

Jeg leverte inn en bil som hadde problemer med at temperaturen gikk i taket etter ti min. kjøring. I tillegg kom det bare kaldluft fra varmeaparatet/ac-en.

 

Verkstedet brukte fra oktober 2011 til slutten av januar 2012 på å feilsøke, uten å finne feilen. De byttet både sensorer og diverse andre ting, uten at noe hjalp. Etterhvert begynte de å hinte om at det måtte være ECU-en, noe som kostet en 15-16.000,- å skifte. De hadde ikke noen diagnose som tilsa at det skulle være det, men de mente at "det måtte være det".

 

Til slutt ble jeg lei og fikk bilen fraktet til et annet verksted (merkeverksted). Dette verkstedet brukte 2 timer på å diagnostisere og rette feilen. Hva feilen var? Vannpumpen var gåen.

 

Her hadde altså Vidars Autorep brukt nesten fire måneder (!) uten å finne en feil som vel er så banal at selv en førsteårselev på bilmekklinja ville funnet den etterhvert. Og merkeverstedet (og sannsynligvis et hvilket som helst annet ordentlig verksted) fant feilen mer eller mindre umiddelbart. Resultatet var, for min del, en familie uten bil i 3-4 månder (inkludert jul/romjul), så og si utelukkende p.g.a. en nesten ufattelig inkompetanse hos verkstedet.

 

Mekonomen har blitt informert, og har notert klagen på verkstedet, men i utgangspunktet vil de ikke ha noe å gjøre med verkstedene som bruker navnet deres (!).

 

Anyway - dette er en advarsel til de som evt. skulle finne på å vurdere å bruke dette verkstedet: Ikke gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig.... Hadde gått til sak, hadde nekta og betale for styreenheten herregud. Hvordan skal styreenheten forårsake at bilen koker da, er vel ikke så vanskelig å finne ut.

Edited by opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei

 

I utgangspunktet hadde Frank Høvin fått feilsøkt bilen sin hos Kvernland bil og fått vite at clutch og svingehjul var defekt. Han sendte så en mail til oss med spørsmål om pris for å skifte clutch og svingejul. Han fikk time hos oss etter at vi ble enige om pris. Han leverte bilen og vi gjorde jobben. Samme dag som han hentet bilen, ringte han og sa at bilen trekker dårlig over bakken, slik som tidligere. Vi svarte at vi ikke hadde feilsøkt på bilen, kun gjort som det var sagt.

For å være hyggelig mot ham og gi grei servic gjorde vi en diagnosetest, og vi tenkte hvis det er en liten sak ville vi være greie å fikse. Vi hadde dessverre mye å gjøre og ikke tid til å gjøre en større reparasjon. Han leverte så for en diagnosetest.

 

Diagnosetest viste at temperatursensor til topplokket var defekt. Vi ringte til Frank og fortalte om funnet, men at vi ikke var sikre på at det var feilen. Han fikk vite prisen for jobb og deler før han sa at han ønsket at vi skulle gjøre jobben. Vi utførte jobben. Da vi hadde mye å gjøre på den tiden fikk vi ikke tid til å prøvekjøre. Frank ville allikevel ta bilen, og hvis den ikke var i orden ville han ringe tilbake. Han ringte etterpå samme dag og sa at bilen ikke var bedre. Vi fortalte at vi hadde mye å gjøre. Men fordi han ikke kunne kjøre bilen, satte han den hos oss allikevel. Vi tenkte at styreenheten kunne være defekt. I så fall kunne det bli dyrt. Men vi måtte da feilsøke mer for å vær helt sikre. Frank Høvin ble informert hele tiden. Vi hadde svært mye å gjøre og måtte prioritere kunder som hadde avtaler. Det tok derfor tid før vi fikk anledning til å starte med Frank Høvin's bil.

 

I slutten av januar kom Falken og hentet bilen til Frank Høvin og kjørte den til Kvernland Bil. Vi sendte en purring på siste faktura i begynnelsen av februar og sendte en sms til Frank om at siste faktura ikke er betalt. Men på sms fikk vi svar at han ikke kommer til å betale regninger pga at han er uenig. Han sier det er vannpumpa som er årsaken.

Vi har forklart at han hentet bilen før vi fikk gjort feilsøket og arbeidet ferdig.

 

Vi har prøvd å løse problemet på en hyggelig måte, men vi opplever at Frank Høvin ikke vil høre på oss.

 

med hilsen

vidars auto rep as

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det noen som har informert Vidars auto om denne tråden? ettersom brukeren ble laget samme måned som tråden ble laget, eller forutså vidars autorep at dette ville skje? :magic:

Edited by Sorvik94
skriveleif
Link to comment
Share on other sites

Ja leste over, men er fortsatt masse drittverksteder! :)
Tja, når alt kommer til overflaten så er sjelden sakene så dramatiske likevel. Det finnes flere drittkunder enn det finnes drittverksteder. Konkurransen i dag er så hard at man må oppføre seg for å overleve

Bilforumet.no
Moderator

Link to comment
Share on other sites

Tja, når alt kommer til overflaten så er sjelden sakene så dramatiske likevel. Det finnes flere drittkunder enn det finnes drittverksteder. Konkurransen i dag er så hard at man må oppføre seg for å overleve

må sei meg enig med den , akuratt her så ser de mer ut som om de er eiger sin feil enn verksted :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy