Gå til innhold

Ekstra gass -spjeld i bakkant motor 2.0 rhv

Ranger emnet


astro1

Anbefalte innlegg

Vakumklokken jeg mener her, styrer noen virvelventiler som ligger i bakkant motor. Virvelventilene ligger inni toppen. Hvis vakumklokken ikke fungerer så mister motor trekkraft over 3000 o/min. Fører også til nedsoting av innsuget.

Får ingen feilkoder når jeg leser av.

Endret av astro1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Dette har jeg kommentert i flere tråder her på forumet.. ta en titt så finner du både bilde og beskrivelse. Men her må du først se om spjeldet i toppen beveger seg. Hvis ikke så må du få dette til å røre på seg igjen. Da anbefaler jeg deg å bruke FORTE diesel intake cleaner. Dette spruter du inn i innsuget mens bilen går for å fjerne sot i innsuget. Og til selve vakumklokka. Så bør du ikke bytte hele vakumklokka. du bytter kun plastikk klipset, som går på spjeldet. Da får du en motor som fungerer bra igjen :) Men hvis du ikke har noe spesiell erfaring på det så bør du la merkeverksted ta jobben. De kjenner nok godt til problemet. OG det er en VELDIG tidkrevende jobb hvis du skal gjøre det selv første gang, alene!

 

EDIT: Link til bilde

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hvis den er kjørt lenge med staget knukket, så er det vel fare for at spjeldet går tregt. Prøv å beveg det for hånd, du kan og prøve å låse det i åpen posisjon(motsatt av selvparkering på vakuumklokka), da skal bilen fungere tålig greit, om ikke helt hundre.

Innbillte meg at man må bytte vakuumklokka for å fikse det staget, men nightking har dette mere inne enn meg.

De går jo helt tragisk og ryker når det staget knekker/hopper av.

Går spjeldet relativt lett og ledig, monter ny klokke og bruk bilen, gjerne litt hardt. En slike inntaksrenser er nok og en god idè, da blir den nok som ny igjen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår