Gå til innhold

touran lyd fra forstillingen!!

Ranger emnet


Zimmern86

Anbefalte innlegg

Når bilen står i ro og ved mindre bevegelse så vrir jeg litt på rattet så hører jeg sånn alla klunkelyd, høres ut som et strikk blir tøyd ut max. var innom møller , og de konkluderte med at bunnpannedeksel samt annet deksel var løst. de fikset dette og bilen ble testet. og godkjent av de. men da jeg hentet bilen så kunne jeg fremdeles høre denne lyden ved ratting , høres ut som krampsnø bilen svinger på ! Kjørte litt utfor veien, da en lastebil brukte stor plass på veien, resulterte i kraftig smell fra høyredekket , der hvor jeg hører lyden ifra. noe innspill ??

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å skifte dempere på touran er tungvint, du må av med viskerbladene, av med den svarte lista og ut med viskermotorene, er nesten mer jobb å demontere for å komme til på de øverste skruene enn resten av jobben i seg selv. Så du kan regne med noen tusenlapper på det ja, noen eksakt pris har jeg ikke til deg.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å skifte dempere på touran er tungvint, du må av med viskerbladene, av med den svarte lista og ut med viskermotorene, er nesten mer jobb å demontere for å komme til på de øverste skruene enn resten av jobben i seg selv. Så du kan regne med noen tusenlapper på det ja, noen eksakt pris har jeg ikke til deg.

Nå må du jaggu gi deg.

Er bare å dra vekk lista rundt det store dekslet, så får du handa inn, med ei lita skralle med 13mm kopp på. Kjempelett..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du jaggu gi deg.

Er bare å dra vekk lista rundt det store dekslet, så får du handa inn, med ei lita skralle med 13mm kopp på. Kjempelett..

 

Er ei stund sia jeg skifta, men mener å huske at denne hadde 2 viskermotorer og denne plata får du ikke akkurat flytta mye på uten å ta viskerarmene. Om du får handa di inni der så er det noe herk og entre igjen skruene på dempertårnet samtidig som du holder i det.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Når bilen står i ro og ved mindre bevegelse så vrir jeg litt på rattet så hører jeg sånn alla klunkelyd, høres ut som et strikk blir tøyd ut max. var innom møller , og de konkluderte med at bunnpannedeksel samt annet deksel var løst. de fikset dette og bilen ble testet. og godkjent av de. men da jeg hentet bilen så kunne jeg fremdeles høre denne lyden ved ratting , høres ut som krampsnø bilen svinger på ! Kjørte litt utfor veien, da en lastebil brukte stor plass på veien, resulterte i kraftig smell fra høyredekket , der hvor jeg hører lyden ifra. noe innspill ??

 

 

Det er garantert støtdempertoppen(e) som må byttes. Dei lager lyd/smell som du nevnte, når du feks står i ro og dreier rattet fra side til side.

Heilt utrulig at dei ikkje la merke til dette?! Typisk møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fjærbeinslager skiftet , problem solved =)

Hva kom det kalaset på, har samma greia på min Touran, i fart "knirker" det, pluss noen klonk og klank i humper. Har kjørt med det en stund og bilen gikk gjennom EU kontroll med det (bombe) selv om det var hos NAF, så har ikke akkurat prioritert å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår