Gå til innhold

VW Passat (2000) Håndbrekk-lapma blinker ved bremsing

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei!

For et par dager siden hadde jeg parkert på en parkeringsplass, og da jeg startet bilen ogken kjørte jeg fremover å "krasjet" i snøfonna som var 10-15cm fremfor meg, om dette er relatert til problemet vet jeg ikke, da det var et ganske mykt krasj i lav fart, ingen synlige skader.

Uansett, jeg bremset i det jeg "krasjet" å håndbrekk lampa begynte å lyse/blinke.

Løste dette med å slå bilen av og på.

 

Siden har denne lampa begynt å blinke (å pipe) om jeg bremser, gjerne om jeg bråbremser.

Noen ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om ble ledningen til slitasjevarsleren på bremseklossene kuttet ettersom bilmekanikeren sa de nye biltema-bremseklossene/skivene ikke støttet dette.

Men det er jo over et år siden, og har fungert siden..

 

Bremseveske har jeg ikke sjekket, man jo se i manualen om jeg finner ut av hvor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, følg med om nivået synker, da har du lekkasje ett eller annet sted, noe som ikke er videre bra.

Se ved lokket til beholderen om det ikke står en lapp der, f.eks. DOT 4. Kjøp det som står der, evt se i instruksjonsboka. Stort sett, DOT 5.1 kan blandes med DOT 3 og DOT 4.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan se om jeg ser noe, men med tanke på at det tar en måned å lekke en tja en liten dl så vil jeg tro det er vanskelig å se noe særlig under bilen.

særlig med tanke på at det er mye regn/Snø for tiden.

Så skal det sies at jeg ikke er mekanikk kyndig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det blir litt mindre i tanken etterhvert som klossene slites. fra nyfylt til tom på en måned er en annen historie. da er det lekkasje. du risikerer å miste bremsene. parker bilen hos nærmeste verksted umiddelbart å få dette fikset! er et bremserør eller slange dårlig er du bare en bråbrems unna å miste bremsene.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fant de ut noe på verkstedet eller?

 

Om du ennå ikke har vært på verksted så er det absolutt ikke skremmende vanskelig å feilsøke lekkasjer på bremsesystem selv.

 

Trå hardt på bremsepedalen og hold den der; Pedalen skal føles veldig fast og den skal ikke sive sakte innover når du presser på den.

Om pedalen føles veldig myk eller siver sakte innover ved hard motstand så har du nok en lekkasje og/eller luft i systemet, og som Quattro73 sier så er det ikke nødvendig å etterfylle br.veske om systemet er i orden :)

 

For å sjekke etter lekkasjer så holder du inn pedalen mens du ser over rør, slanger, calipere/tromler og sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår