Gå til innhold

hvitt støv i bilen

Ranger emnet


buljong

Anbefalte innlegg

jeg har en E91 BMW 320d 2007-mod som er importert fra Tyskland i 2009. I sommer fikk jeg imidlertid et litt spesielt problem. Det begynte å komme et hvitt pulver/støv fra A/C'en og inn i bilen... vasket hele bilen innvendig, men etter en måned var hele bilen dekket av et hvitt støv innvendig igjen. Nå har det blitt såpass ille at jeg kjørte ned til verkstedet for å sjekke det ut. de sier at de må demontere hele dashen for å finne ut av det (6-7000 kr) men at det mest sannsynlig er korrosjon fra varmeelementene som løsner, og havner til slutt i coupe'en.

 

er det noen som har hatt/hørt om tilsvarende? estimert kostnad for å fikse dette hos verkstedet var 25.000...

 

jeg har forresten sjekket coupe-filteret og det var helt rent og fint; dvs. kilden sitter mellom luftfilteret og ventilene inn i coupe'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt på problemet, og fant en tråd fra UK hvor mange har samme issue. Slik jeg forstår det, så skyldes det oksidering på aluminumsrørene i noe som heter evaporator...

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=123673

 

Det var visst også en kjent feil på biler som er produsert mellom 2006 og 2007:

 

I have seen the SIB report but states the years of manufacture are vehicles produced from May 31, 2006 to September 9, 2007.

 

Garantien er jo utgått i mitt tilfellet, men jeg har bruktbilsgaranti gjennom norsk bilgaranti. Usikker på om A/C dekkes av denne, though... Er det noe vits å prøve seg hos BMW Norge iom at dette er en kjent feilkonstruksjon for dem?

 

tips tas imot med stor takk, da jeg ikke har råd til et utlegg på 25K for å fikse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nettopp det som er kjedelig ved importbil, forhandlere og/eller importøren gir blanke i problemer så lenge bilen ikke er ny i Norge.

Så her må du nok bite i det sure eplet og ta kostnaden på egen kappe.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår