Gå til innhold

Bytte Hjullager På Bakshjulstrekker!

Ranger emnet


yosi4

Anbefalte innlegg

Hei! Nå har tiden kommet for og bytte Hjullager på min kjære bil,Jeg har ringt rundt til diverse verksteder og alle krever 5000-6000,- for jobben noe jeg syntes er ekstremt dyrt!:omfg

 

Har nå søkt på google og her inne og finner ingen guide på hvordan dette gjøres på bakhjulstrekkere? Tips og triks Hva trenger jeg?:D

 

Beklager om den ligger på feil sted :)

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en real drittjobb og en patent jeg har forbannet selv, prøvde og skifte selv men måtte gi opp og levere den på opel. Det er slik at den delen som akslingen er skrudd fast på er presset sammen med navet igjennom lageret og dette sitter som f... må ha en skikkelig avdrager som passer for og få delt dette og hydraulisk presse for og få ut lageret.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eneste du trenger spesialverktøy på er på å få lageret/lagrene ut/inn.. Dette gjorde jeg selv med gjengestang på 15mm med muttere og en hullborrsgreie som passa oppa lageret perfekt.. Det er kav å få av huben , men bruker man boltene og noe stål på baksiden og smører seg med tolmod , så går det av tilslutt.. Bruk rustløser/penetrerende væske for å løse opp akslingsboltene og alt anna som kan stå fast. Brukte nok en 8-10 timer på å få alt på plass.. Ødela to akslingbolter , men de koster bare 8 kr pr stk.. :) Lykke til. :)

 

Her er bildene jeg brukte å gå etter..som en røff veiviser .. post-67767-13804853759913_thumb.jpg

post-67767-13804853759679_thumb.jpg

post-67767-13804853759741_thumb.jpg

post-67767-138048537598_thumb.jpg

post-67767-13804853759857_thumb.jpg

Endret av Artig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår