Gå til innhold

flinch

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om flinch

  • Bursdag 06/05/1975

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Mus i hus
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    Forever alone
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 TD
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chippet 140 hk
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Tysvær

flinch's Achievements

  1. Et enkelt spørsmål om støvskjermen/platen bak backingplata har noe å si på EU-Kontrollen , Den går jo ikke over skjøten uansett. Den på andre siden er helt rustet bort og den var godkjent et halvt år før eg fikk bilen. Bilde
  2. Takker.. Då bekymrer eg ikkje meg over den lenger :)
  3. Har du mistet kraften også? Sjekk om ladeluftrøret er tett.. (Røret det står turbo diesel på.)
  4. Kan noen si meg hvor denne ledningen skal gå? Finner ikke noen punkter utenom de som er opptatt, og den ligger helt løst :P [ATTACH]27821[/ATTACH] Gjerne ta et bilde og vis :D
  5. 1996 2.5 TD Automat 368 000 km ... Taxikjørt til 200 000km Har nettopp skiftet kjølevinge , kjølekåpe og intercoolerrør pga viften gikk i oppløsning og knuste de andre + en sprekk i radiator.. :P Ellers går den som en klokke :) Bruker littegrann olje , Mobil 1 rally formula 5-50w :)
  6. [ATTACH]27103[/ATTACH] 2.5 TD 1996 Automat 368000 km. Ingen styling utenom at grillen er lakkert svart :) Chippet til 140 hk
  7. Sjekk sikringer i motorrommet.. Kan være som på min , at det bare var en 15 eller 20 amp sikring som var gått. Hadde samme symptomer.. Nå starter den på 1ste kinn etter 2-3sek. Brukte og motorvarmer før eg fant ut sikringen va gåen. :)
  8. flinch

    Gløding

    Sjekk sikringene i motorrommet.. Hadde samme problem selv med min 2.5 td 1996.. Skifta sikring og starter på første kinn etter gløding :) Var rett før jeg bestilte nye plugger og innsugpakninger :P
  9. Eneste du trenger spesialverktøy på er på å få lageret/lagrene ut/inn.. Dette gjorde jeg selv med gjengestang på 15mm med muttere og en hullborrsgreie som passa oppa lageret perfekt.. Det er kav å få av huben , men bruker man boltene og noe stål på baksiden og smører seg med tolmod , så går det av tilslutt.. Bruk rustløser/penetrerende væske for å løse opp akslingsboltene og alt anna som kan stå fast. Brukte nok en 8-10 timer på å få alt på plass.. Ødela to akslingbolter , men de koster bare 8 kr pr stk.. :) Lykke til. :) Her er bildene jeg brukte å gå etter..som en røff veiviser ..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår