Eilif_finsaas Skrevet April 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Ja, det er noe der :) Fant en råtten vakuumslange til bremsekraftforsterkeren, den må mest sansynligvis skiftes.. Pluggene er også kanskje en ide å skifte, har ingen anelse om hvor lenge de har sittet i. Pluggledningene rengjorde jeg og ohmet de for å sjekke at alt var i orden, og det var de :) Har jo skiftet rotor, kanskje det er der problemet ligget.. Kan jo alltidss prøve å sette inn den gamle igjen, er ikke store jobben? ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'61Flcn Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Har du testet resten av vakumslangene? Du merker om den drar falskluft om du starter den og sprayer startgass overalt. Øker turtallet drar den falskluft der du sprayer. Problemet her er nok lettere enn det jeg hadde med Aspen da den baktente, fusket og til slutt ikke ville starte. :) Og dét var ECUen som ga seg. ;) Siter Prosjektforum:'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3 '76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whwFatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Spjeldhus og datasprut eilif! Spjeldhus og datasprut! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Har du testet resten av vakumslangene? Du merker om den drar falskluft om du starter den og sprayer startgass overalt. Øker turtallet drar den falskluft der du sprayer. Problemet her er nok lettere enn det jeg hadde med Aspen da den baktente' date=' fusket og til slutt ikke ville starte. :) Og dét var ECUen som ga seg. ;)[/quote'] Er bare 3-4 vakuumslanger på hele motoren; fordeleren, bremsekraftforsterkeren og et spjeld i luftinntaket for å slippe inn varmluft når bilen er kald.. Men takk for tipset, skal prøve det :) Spjeldhus og datasprut eilif! Spjeldhus og datasprut! Hadde vært noe det ja :D FÅr se hva som skjer når jeg får skilt på den :P Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Ville vel eeegentlig bygd om til manuell først :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Ja, skulle akkurat til å slenge med det.. Manuell girkasse står ganske høyt på listen :P Får se om jeg får taki en delebil med manuell girkasse ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Trur du dieselkasse på passer på motoren din ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 har ikke peiling, det gjør den sikkert :) men snakker om sola så skinner den.. Klarte faen meg å miste en mutter ned i kikkehullet på girkassa i stad -.- Vil IKKE ut med den jævla motoren igjen, for 4. gang.. Anyone? :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 har ikke peiling, det gjør den sikkert :) men snakker om sola så skinner den.. Klarte faen meg å miste en mutter ned i kikkehullet på girkassa i stad -.- Vil IKKE ut med den jævla motoren igjen, for 4. gang.. Anyone? :D haha, prøv 8-9 ganger du :P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 8-9 ganger? Du må da vel ha tatt ut motoren et par hundre ganger du, hehe ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Ja nå snakket jeg om omega B v6en! :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Sjekk om det er mulig å sette vakumslangene på feil sted.. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Hvis dieselkasse passer på så kaaan det hende jeg har en til deg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Har'n sovna, eller er han ute å flyr etter jentene?? Eilif9, du må huske på at jenter kommer etter bil og oppdatering her! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet April 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Stemmer godt det med jentene ja, Deltaone :D Men oppdatering skal det bli! I dag skal mutteren fiskes ut, kjøleslanger skal byttes og bremsene skal luftes! ;) Forresten, vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren er råtten :hammer Så skal se om jeg får gjort noe med den og, var på Biltema i går og handlet div. slanger :) Har også en glemt oppdatering til dere! Har lakkert litt mer plastikk på bilen, disse skjerm-tingene og luftfilterboksen :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg