ZyNTeX Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 På de første bildene dine var registeret riktig timet, men på de neste bildene var kammen to tenner feil. Hvordan har dette seg? Ja det kan man jommen meg lure på. :wonder: Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Ja det kan man jommen meg lure på. :wonder: +1 Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Jeg linet opp alle merkene, satte svinghjulet på 0-merket, og da såg det ut som merket på kam drevet var en tann feil, så jeg flytta reima ett hakk i den retningen. Deretter dreide jeg motoren rundt, mange ganger (manuelt), men merkene ville ikke line seg opp igjen uansett hvor mye jeg dreide. Da var de alle på forskjellige plasser plutselig. har ikke prøvd å starte motoren.. Skjønner fortsatt ingenting! :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Jeg linet opp alle merkene, satte svinghjulet på 0-merket, og da såg det ut som merket på kam drevet var en tann feil, så jeg flytta reima ett hakk i den retningen. Deretter dreide jeg motoren rundt, mange ganger (manuelt), men merkene ville ikke line seg opp igjen uansett hvor mye jeg dreide.Da var de alle på forskjellige plasser plutselig. har ikke prøvd å starte motoren.. ( Det du skriver skal ikke være mulig! For hver 2. omdr på veiva skal merket på kamdrevet komme på nøyaktig samme sted, noe annet er umulig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Da er det bare å rive av reima, og ta det ifra begynnelsen. Det tar kun få minutter. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html -her får du det ikke bare inn med t-skje, du får det t.o.m inn intravinøst.... Du rekker å starte den i kveld før Kveldsnytt. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Det du skriver skal ikke være mulig! For hver 2. omdr på veiva skal merket på kamdrevet komme på nøyaktig samme sted, noe annet er umulig. Når veiv-merket kom på rett plass, var plutselig kam akslingen 180 grader feil. Jeg vet at veiva går 2 ganger rundt per omdreining av kamakselen, men da jeg vrir kammen 180 grader rundt til rett plass, er merket på veiva borte, samme med merket på svinghjulet.. Er litt vanskelig å forklare, se på bildene lenger opp! Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Cluet er at: - ØD-merket på svinghjulet skal stå overens med merket i inspeksjonshullet i svinghjulshuset. - Merket på kamdrevet skal stå overens med referansemerket på dekselet bak kamdrevet Slik skal de stå når reima monteres, og kun slik. Etter montering av reima skal de fortsatt stå slik, selvsagt. Drei veiva rundt en omdr og merket på kamdrevet er 180 grader feil, helt normalt, og rotor vil peke i motsatt retning av merket i fordelerhuset. Drei veiva en omdr til, helt til veiv står i ØD, da skal merket på kamdrevet fortsatt være overens med merket på dekselet bak, samt rotor skal peke mot merket i fordelerhuset :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Klør meg bare i huet og lurer fælt på hva som har skjedd her. Skjønner igrunn veldig lite nå. :wonder: Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Hva tror du jeg gjør? Har snart klødd hull i huet.. Menmen, skal ta meg en tur på verkstedet imra, og skal prøve øå poste noen forhåpentligvis mer forklarende bilder :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2012 Ikke for å være slem eller noe. MEN jeg tror snart at det vil bli enklere for deg å bygge denne bilen om til en syncro med 16v motor, og Rally Golf skjermer... :spin Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Neida, jeg skal klare å få denne greia til å funke :) om ikke blir den skrota eller solgt :D Problemet med denne bilen er at den er så mye vanskeligere enn den burde være.. Spesoalverktøy meg her, og spesial verktøy meg der. Skruer og bolter på de absolutt minst mulig tilgjengelige plasser. Ubrukelige, råtne plastdelsel over alt. Og verst av alt, verdens medt rotete motorrom! For et lednings- og slange rot i motorrommet! Men nå er ikke han jeg kjøpte bilen av kjent for å være spesielt intelligent.. :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Prøv deg heller på Audi sine 5'er motorer. Da skal du få oppleve trangt og vanskelig :-P Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Kan tenke meg det ja.. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 Ikke trangt lenger på min femmer, langt derfra ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2012 hehe, nei er vel litt bedre med et mer hjemmesnekret motorrom ja :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.