RsTurbo94 Skrevet Februar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2012 Hvis begge fremre må byttes, så bytter du like så godt alle ihop :p Men, da ville jeg ha kjøpt justerbart med engang.. http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/vw/golf-2-jetta-2/tuningart Kjøp dette :) det har jeg på min bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Har selv ett slik sett, men syntes det er utrolig mykt. -har ikke montert fremm ennå da, og får heller ikke prøvd biler på lenge, da dette er ett senere prosjekt ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Jeg syns mitt er ganske stivt jeg da men.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 Som jeg skrev. Har ikke prøvd bilen etter bytte, da den står uten ledningsnett og seter. Syntes bare at demperene var så myke når jeg komprimerte dem før jeg monterte dem på bilen. Hbordan det blir etter hvert får tiden vise ;-) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Ja det bør vurderes :) blir vel omlag samme pris for de coiloverne der som for 2x nye demepere + senkesett.. Spille ingen rolle om det er mykt eller ikke, fjærene som står på nå er så myke at det føles jo ut som en jævla luksusbil jo, hehe :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Hehe :) Jeg ville hvertfall kjøpt coilovers istede for fjører :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Lenge siden jeg har vært på verkstedet nå, men har vært og undersøkt litt :) Slik står da bilen pr. dags dato; Tok ut batteriet og begynte å fjerne litt tectyl :) Ikke så veldig grundig, men fikk fjernet en god del med parafin. Før; Etter; Litt rust inni her Fant også noe annet.. Det virker som bilen har så myke fjærer at akslingen gnisser borti karosseriet ved humpete kjøring? :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Feil frostvæske på bilen har du også. Du skal ha RØD frostvæske på denne ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Feil frostvæske på bilen har du også. Du skal ha RØD frostvæske på denne ;) Det der er vel strengt tatt kompassvannet! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Er jo spylevæsketanken det er da Zyntex :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 (endret) What? Der der er spylertanken det :) Føler meg litt blond nå, forsto ikke helt om det var en vits eller ikke, men jeg tømte på blå glykol jeg, når jeg fylte på her nå nettop.. Men uansett, hva er forskjellen på rød og blå? Er det dårlig for motoren å kjøre med blå frostveske? :( Endret Februar 18, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Feil frostvæske på bilen har du også. Du skal ha RØD frostvæske på denne ;) Nå tror jeg du har vert littegranne for hard på forumpilsa mister :P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 What?Der der er spylertanken det :) Føler meg litt blond nå, forsto ikke helt om det var en vits eller ikke, men jeg tømte på blå glykol jeg, når jeg fylte på her nå nettop.. Men uansett, hva er forskjellen på rød og blå? Er det dårlig for motoren å kjøre med blå frostveske? :( VAG skal vell kun ha rød kjølevæske :) Du får kjøpt det på biltema btw.. G30 skal du se etter da:) Hva som er forskjellen veit jeg ikke helt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Har veldig lyst til å skylde på fylla, men er FULLstendig edru. Men skylder på at huet ikke henger helt med. Tenkte meg rett og slett ikke om. Ang rød frostvæske/blå: Det er ett eller annet i den blå frostvæska som spiser opp aluminiumen. Husker ikke helt hva det var, men det er nå i hvertfall derfor du skal ha rød og ikke blå. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Svar fra Quattro73: Det er riktig at motorer med alutopp i utgangspunktet skal ha rød frostvæske (G12). Denne er silikatfri og er bedre enn G11, da den ikke angriper aluminium. Denne har også lengre levetid enn G11 (blå og grønn frostvæske) som bør skiftes hvert 2. år. Så. G11 er grønn eller blå og er av base etylenglykol. G12 er rød og er silikatfri. Denne må ALDRI blandes med G11, da får du gelé ! G12+ er rosa og kan blandes med rød, grønn og blå. Uansett anbefales det alltid å spyle systemet før man går over til annen type væske enn den man hadde på. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.