Gå til innhold

96 Audi A4 1.8T Fjusker ved pådrag!

Ranger emnet


Team Einarsen

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte igår og da begynte bilen og lugge,den er chippet med chip fra Chipsenter,software for 1,35bar...har riktignok ikke fått mere en 0,8-0,9bar ved maks gass,tok diagnose igår og dette er hva jeg fikk opp:

 

 

 

Wednesday, 21 December 2011, 16:40:20:62619

 

VCDS-Lite Version: Release 1.1

 

Control Module Part Number: mtm _20 2PS _03

 

Component and/or Version: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

 

Software Coding: 04001

 

Work Shop Code: WSC 00000

 

VCID: A63F010051E9

 

4 Faults Found:

 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

 

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

 

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

 

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

 

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

 

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

 

P0118 - 35-10 - - - Intermittent

 

Noen tanker? Kan det være lambda som tuller?

If assholes could fly this place would be and airport!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lmm, plugger og coiler er greie plasser å begynne. nå skulle vel feil med coil kommet opp på vagcom (?) men kanskje greit å sjekke allikevel. du har sikkert sjekket dette (?)

 

har ikke veldig mye peiling selv når det kommer til motorproblemer og slikt, men litt har jeg lært meg. har hatt lignende problemer på min b5. da var problemet pluggene. måtte "gappe" de.

 

symptomene hos meg var at dersom jeg ga full gass og turbotrykket begynte å nærmer seg 0,7-0,8 så bynte det å nykke. dersom jeg bare aksellererte rolig og unngikk å booste mer enn ca 0,5 så gikk bilen helt vanlig... hvordan reagerer din bil? prøv å aksellerere rolig og unngå å booste mer enn ca 0,5, og dra bilen helt ut på 3-4 gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noe lignende problemer med min bil. gappa pluggene og lugginga var borte. jeg hadde dog lugging uansett om motoren var varm eller kald, virka som at gnisten ble "blåst" ut når turbotrykke ble høyt (tup 0,7-1 bar) søk litt på gapping av plugger om du ikke vet hva der er ..... er jo en enkel fiks vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om jeg slenger meg på her? Hvis ikke, bare si ifra! :)

 

Har en 97. Audi A4 1,8TQ som fjusker ved pådrag. Dette varier veldig mye, noen ganger er det helt i orden, andre ganger er det bare tull. Rykkinga starter da turbotrykket når 1,1bar, da slipper den ned til 0,6 og mellom der bli den gående og rykke helt til jeg slipper gassen, og gasser jevnt. (Ikke over 0,6-7 bar, da begynner den å rykke igjen).

Bilen er chippet, større eksosanlegg, K&N filter.. Kan det være så enkelt som coil? Nylig byttet motor på den, gjort på godkjent verksted. AEB motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om jeg slenger meg på her? Hvis ikke, bare si ifra! :)

 

Har en 97. Audi A4 1,8TQ som fjusker ved pådrag. Dette varier veldig mye, noen ganger er det helt i orden, andre ganger er det bare tull. Rykkinga starter da turbotrykket når 1,1bar, da slipper den ned til 0,6 og mellom der bli den gående og rykke helt til jeg slipper gassen, og gasser jevnt. (Ikke over 0,6-7 bar, da begynner den å rykke igjen).

Bilen er chippet, større eksosanlegg, K&N filter.. Kan det være så enkelt som coil? Nylig byttet motor på den, gjort på godkjent verksted. AEB motor.

 

kan være så enkelt som plugger som er dårlige... har slitt med lignende symptomer på min A4 1.8t. løsningen på mine problemer har vært å bytte til Denso IK20/Ik22 eller NGK BKR7E/evt BKR8E.. måtte også endre pluggenes gap. sier ikke at dette er løsningen på dine problemer, men er hvertfall billig om det er det som er problemet.. bestill NGK plugger på ebay.co.uk så blir det hvertfall billig. bestilte for ikke lenge siden 4 nye plugger derfra for tilsammen like under 200 nok inkl. frakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår