Gå til innhold

problem

Ranger emnet

metz

Anbefalte innlegg

jeg kjørte hjem og parkerte søndag kveld uten problemer.. da jeg skulle på jobb mandag måtte jeg la golfen stå.

det er strøm så det holder og startern funker. de første gangene starta den, men døde ut igjen med en gang. dette skjedde noen ganger før den til, men nå bare drar den rundt og rundt uten start. får altså ikke bensin eller noe i den duren. når sant skal sies har jeg aldri vært borti det problemet før og er ikke noen motorekspert, men jeg ser for meg at problemet må ligger i bensinpumpa/filteret eller noe i den duren. har ikke hatt tid til å kikke under panseret engang..

noen som har idè om hva det er?

om det er bensinpumpa, er dette noe jeg kan bytte sjøl?

1.8i - 86' cab, forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører du bensinpumpa gå?

hvis problemet ikke er bensinpumpa skal du kansje skjekke platinaen.. kan være dårlig kontakt her.. min platina er nesten borte, men blei bedre når den ble filt og justert. brukte råålang tid på å starte. hvis du har platinafil og haynesboka(tror det står der) så fixer du dette.

verdt et forsøk ;)

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bytta filteret idag, som viste seg å være ganske tett. så jeg var dønn sikker på at den kom til å starte, men den gang ei :(

det var bensin i og i slangen til det gamle, så jeg var sikker på at pumpa funka.. men det nye filteret har ikke fått noe bensin, så da må det vel være pumpa? kan ikke høre den går når jeg slår på tenninga, men husker ikke om jeg gjorde det før heller..

billigste/greieste stedet å kjøpe bensinpumpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

86 mod cab kom ikke med 1,8i maskin org ?

Dette må jo være noe ombygget greier - ville sjekket mer før jeg kjøpte ny pumpe ? Er dette en gti maskin fra golf 2 ?

Ikke helt sikker på det jeg sa nå - så rett meg om jeg tar feil ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by banybakke

Det han kaller platina heter ROTOR !

eller eventuelt stiften som ligger under rotoren og lager styringsgnisten til hele skiten! Jeg parkerte bilen min en dag, og neste morgen var der ikke noe liv, etter langt om lenge, og alt for mye tull sjekka jeg stiftewn, som ikke hadde glipe, stlite denne opp til 0,4 mm som den skal ha, og broooom, bilen gikk. Men joda, høres ut som bensinpumpe dette siden stakkaren ikke får bensin. Sjekka om du kan ha fått vakum i tanken?litt kipt hvis der er vakum pga et eller annet som har blitt tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får en til å lytte på bensinpumpa mens du skrur på tenninga. Da skal den dra fram litt bensin. Hvis den ikke går er det enten pumpa eller releet som er gåent.

Skjedde samme med meg en gang. Bilen gikk fint, skrudde av motor'n og skulle starte igjen men da funka det ikke. Viste seg å være releet til bensinpumpa.

Du kan jo også sjekke om det er gnist på pluggene. Hvis du skrur ut en og legger denne på karosseriet så den får jording og kinner en gang. Må nesten ha en til å se for deg da.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

platina er stiften under rotoren som lager gnist..

denne blir slitt ned og må files og justeres.

når denne er slitt tar det lang tid før bensinen tenner og vil gi startproblemer.

brukte avogtil rundt 5-10 sekunder før bensinen antente før jeg fikk justert platinaen

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

platina er stiften under rotoren som lager gnist..

denne blir slitt ned og må files og justeres.

når denne er slitt tar det lang tid før bensinen tenner og vil gi startproblemer.

brukte avogtil rundt 5-10 sekunder før bensinen antente før jeg fikk justert platinaen

Stiften du sikter til, finnes ikke på 86 modellene, de har elektronisk tenning

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru ut pluggene og kikk på de etter at du har kjørt den på starteren. er de våte har de fått mer enn nok bensin. er de tørre så er problemet manglene bensin. vil du sjekke gnisten så kan du sette en plugg i hetta og kjøre motoren på starteren samtidig som du holder pluggen mot gods. da skal det være en god gnist. er det ikke det har du et tenningsproblem. prøv dette og meld tilbake om resultatet så vi har litt mer å jobbe med

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider