coverty1dk Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Hei! Jeg har akkurat montert H7 55W xenon kit fra megalys.no i langlys og nærlys i en Audi A4 B5 1.8TQ. Alt gikk smertefritt helt til jeg skulle skru på lysene. Men når jeg skrudde de på så blinka venstre nærlys litt, var kjempe svakt lys forhold til de andre. Plutselig ville den ikke fungere lenger, og nå er det ikke noe lys i den i det hele tatt. Har prøvd å bytte om balaster men uten noe hell. Høyre nærlys og begge langlysene fungere som de skal og jeg er veldig fornøyd med de. Men irriterer meg at ikke venstre nærlys fungerer også.. Kan det være pæra? Det er jo helt nye kit så burde jo ikke være noe galt med de? Mvh Erlend Siter - 2011 - Audi A4 1.8TQ B5 1997 Avant - 2010 - BMW E36 318IS 1993 Coupe - SOLGT - 2010 - BMW E36 318I 1992 Sedan - SPIKER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Sett pæren over til en ballast der pæren lyser. Om fortsatt ingen lys så er nok pæren defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Canbus? Kan bli diskotek frammi der av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Er ikke can-bus på bilen, og ville 3/4 fungert hvis det var can-bus som var problemet? Niks. Det er 3 muligheter; Pære Posetiv ledning (+) Negativ ledning (-) Bytt om pæra til en ballast der det er lys (ikke bytt om ballasten men pæra) Lyser pæra da er det enten + eller - som er problemet. Ta ett multimeter og mål spenningen. Fra + ledning til gods/- på batteriet. Får du da 12v+ setter du multimeteret mellom + ledning og - ledning. Er resultatet 0v (eller i den duren) er jordinga dårlig. Har du 12v+ nå også, er enten ballasten eller ledningene fra org. ledningsnett til pæra def. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zahlo Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Har en merc med canbus. funker bra på ene sida med xenon men andre blir det disko. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megalys Skrevet Desember 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Kan høres ut som pæren er defekt. Ta kontakt med oss på telefon 484 25 900 eller epost så skal vi sende deg en ny en:) Siter megalys.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjoholt Skrevet Desember 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Vippet du opp lysbryteren/spaken til øverste nivå når du testet nærlysene???? Hvis du ikke gjorde det, og bilen din ikke er importert, så vil en av nærlysene flimre for så å slutte å lyse pga at det ikke får nok spenning når bryteren er på nederste nivå. Hadde du hatt halogen ville nærlysene bare vært litt svakere på nederste nivå på bryteren. Ikke at dette har noe med saken å gjøre, men 55w er jo relativt sterkt for å ha i nærlysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg