Gå til innhold

Trøbbel med Pioneer 6300bt

Ranger emnet


Dahlski

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har satt inn en Pioneer 6300bt i min golf 3, hvor alt er koblet skikkeli.

 

Eneste jeg er usikker på er tenningsstrømmen min som er stjålet fra nummerskilt kursen, der ble spenningen målt til 11,4-11,6 alt ettersom hvilket hakk jeg hadde lysbrytern på.

 

De to problemene jeg har med spillern er:

 

- Hvis jeg setter i en usb, så bare kutter spillern etter at den har prøvd å lest formatet

- Får ikke sett dvd på skjermen, får kun lyd. Trykker jeg på søk knappen, hvor man søker gjennom kapitel, så får jeg opp bildet. legger jeg ned dette igjen blir bildet borte.

 

Setter stor pris på hjelp her :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningsstrømmen som kommer fram der er død, vet ikke årsaken..

Sikringen i bilen har gått? Du har vel ikke husket å bytte om på Gul og Rød på ledningsnettet fra Pio'en, eller har kanskje koblet dem sammen?

 

Pinout for den originalmonterte strøm-ISO'en synes øverst her:

 

20080304025314_img2.jpg

 

UB + er Memory/KonstantPluss (gul kabel), mens S-kont er TenningsPluss (rød kabel).

 

Lysdimmern får du ikke brukt på Pio'en om jeg husker rett, på endel nyere spillere nå er det mest vanlig at bilen tilfører et 12v-pluss på Illumination-ledningen når frontlyktene slås på, slik at spilleren skal forstå det er mørkt ute og dermed dimme ned belysningen sin for å bedre nattsynet til føreren. Funker derimot dårlig i land med påbudt kjørelys, da dimmer jo gjerne spilleren ned døgnet rundt, så om denne funksjonen anses nyttig får man gå på leit etter en ledning/kontakt som gir 12v når lysbryteren vris over til nærlys og ikke ellers.

 

Du greier ikke lure Pio'er med å bare jorde håndbrekk-kabelen, den må kjøres via relé. Oppskrift finnes på forumet her; søk!

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket alle sikringene og det er ikke det som er problemet. Tror det er tenningsbakstykke som har fått det..

 

har målt litt på kursene fra sikringsboksen idag, fant en kurs som fikk 13,35V når jeg vridde om nøkkelen, blir dette for mye?

 

Dette me håndbrekk kabelen tror jeg ikke det er noe galt med.. Det funker som det skal når jeg vil se på bilder i allefall. Drar jeg i brekket får jeg se bildene jeg har lagt inn, slipper jeg brekket ned igjen kommer advarselen om å ikke se på slikt når man kjører :P Så det funker som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tenningsstrømmen hvertfall sånn som den burde være, men det løste ikke problemene jeg har med å få se video og det at den bare slår seg av, av seg selv når den prøver å lese minnepennen

 

Må jeg kanskje fikse ett slikt reele jeg og?

http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/233425-pioneer-avh-p5100dvd-lite-koblingsproblem.html

Endret av Dahlski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tenningsstrømmen hvertfall sånn som den burde være, men det løste ikke problemene jeg har med å få se video og det at den bare slår seg av, av seg selv når den prøver å lese minnepennen

 

Må jeg kanskje fikse ett slikt reele jeg og?

http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/233425-pioneer-avh-p5100dvd-lite-koblingsproblem.html

 

Jepp, er nok den transmedia sikter til ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet opp dette relet nå, men har fortsatt samme problemet, når jeg skal se film så kommer det kun lyd.. Trykker så jeg får opp søk gjennom kapitler i filmen får jeg bildet i bakgrunnen :P tror ikke det er noen kabler som er problemet, får til å se bilder og slikt fint mens jeg kjører nå :)

 

Kan prøve å legge ut bilder i morgen, så det er lettere å skjønne va jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår