70' Chevelle Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 :) Jeg fikk tilbake bilen i morges. De har byttet en ventil og slipt over resten, byttet pakninger osv. Men den tikker jo verre enn en traktor nå! Er dette normalt og noe som går seg til, eller bør jeg få dem til å justere på nytt? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 justere pånytt, skal ikke tikke veitdu ;) ekke så vanskelig å stille bare du har chims :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by 70' Chevelle :) Jeg fikk tilbake bilen i morges. De har byttet en ventil og slipt over resten, byttet pakninger osv. Men den tikker jo verre enn en traktor nå! Er dette normalt og noe som går seg til, eller bør jeg få dem til å justere på nytt? Er det Hydrauliske ventillødtere på denne toppen din?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Vet ikke...det er en 88' B230K Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Kjenner ikke til den toppen, men Hydrauliske løftere kan iallfall gå deg til.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 anntar at det er hydrauliske ja Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 På 230K motoren sitter det en 631 topp. den er helt lik 530, bortsett fra at den ikke har forbrenningskammer. det sitter i stemlene. 631 toppen er helt flat, med store groper i stemplene, mens på 530 er gropene i toppen og stemplene er (nesten) flate Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by lars_b På 230K motoren sitter det en 631 topp. den er helt lik 530, bortsett fra at den ikke har forbrenningskammer. det sitter i stemlene. 631 toppen er helt flat, med store groper i stemplene, mens på 530 er gropene i toppen og stemplene er (nesten) flate Har hørt at den er lik 531?? Også sett at 230K motoren ofte blir brukt i rallycross i Sverige. Må være noe som gjør den sprekere, med mer moment, selv om den har en snillere kam? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofreaken Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Vet ikke...det er en 88' B230K Det er hydrauliske løftere på motoren din.... men må si at det var utrolig flaks.... denne motoren skal normalt sett knuse alt når reg.reima hopper av...:D Tikker det etter at motoren er varm? Mange av disse motorene har "skjørtebank" som det heter. Har det på min, og dette forsvinner når motor begynner å bli varm. Ikke noe å bry seg om. Siter Hilsen volvofreaken www.volvofreaken.com - 1989 Dodge RAM B250 WAGON x 1988 Volvo 240 2.3GL stv. x 1994 Volvo 850 2.5SE stv. x 1987 Mercedes 200E x 1994 Ford Escort si Sport stv. x 1990 Toyota Hi-Class x 1985 Mazda 929 stv. x 1977 Volvo 264 GLE x 1978 Volvo 244 GL x 1979 Ford Escort 1300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Mulig 631 har noen små "groper" i toppen oxo, men de er ikke store, har aldri sett en 631 under, men har hørt hat den skal være sånn. Blir værtfall total vrak hvis kamreima ryker, motorene med 530 overlever (si i fra hvis jeg tar feil) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by volvofreaken Tikker det etter at motoren er varm? Mange av disse motorene har "skjørtebank" som det heter. Har det på min, og dette forsvinner når motor begynner å bli varm. Ikke noe å bry seg om. Før reg.reima hoppet av var motoren så å si lydløs, kunne ikke høre den på tomgang. Nå, etter sliping av ventiler(og en ny) bråker den som en dieseltraktor. Det er vel ca. like ille med varm som kald motor. Skal ta en tlf til versksted i morgen å høre hva de har å si om saken. Men er det mulighet for at sånt går over? Har jo bare gått 50km nå etter arbeidet. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofreaken Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Før reg.reima hoppet av var motoren så å si lydløs, kunne ikke høre den på tomgang. Nå, etter sliping av ventiler(og en ny) bråker den som en dieseltraktor. Det er vel ca. like ille med varm som kald motor. Skal ta en tlf til versksted i morgen å høre hva de har å si om saken. Men er det mulighet for at sånt går over? Har jo bare gått 50km nå etter arbeidet. oki, men ventilene skal justere seg selv. men det kan jo være det at det er gjort en dårlig jobb. Mandag og Fredag er dårlige dager å ha bilen på verksted... Hehe;) Siter Hilsen volvofreaken www.volvofreaken.com - 1989 Dodge RAM B250 WAGON x 1988 Volvo 240 2.3GL stv. x 1994 Volvo 850 2.5SE stv. x 1987 Mercedes 200E x 1994 Ford Escort si Sport stv. x 1990 Toyota Hi-Class x 1985 Mazda 929 stv. x 1977 Volvo 264 GLE x 1978 Volvo 244 GL x 1979 Ford Escort 1300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Forlang at den skal bli lik som den var før (de byttet remma og den hoppet av ) hvis den var stillgående skal du ikke hoste rundt med masse ulyder kan jo hende at noe mer en den ene ventilen har tatt skade da men de har bare koket det sammen for å se om den ble "bra nok" siden denne motoren skal egentlig "knuse alt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Det er ikke uvanlig at hydrauliske løftere ryker etter register havari.De har jo fått seg en like stor trykk som ventilen/stempelet. Sørg også for at alle stramme/løpehjul og evnt vannpumpe er byttet og. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 er sikkert bare litt dårlig justering av ventilene.. få de til å se på det, det er fort gjort, tar sikkert bare par timer toppen.. bare få dem til å høre på det, en godt mekaniker klarer somregel å høre hva feilen er. men etter hva du beskriver så burde ventilene justers ja Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.