Gå til innhold

Hva er dette? Lyskomponent...

Ranger emnet


PremiumVogna

Anbefalte innlegg

Denne var montert i min Subaru Leone. Tydelig ettermontert, og kobla feil. Den var koblet mot fjernlyset på den ene lykta, med styring fra markeringslysene, men noen hadde kobla helt feil, så pæresokkelen hadde smelta litt.

 

Jeg tok den vekk og kobla sånn det skal være originalt, men fant ut at jeg da bare hadde ca. 8v på fjernlyset, så jeg lurer på om denne tingen skulle utligne spenningsfallet:wonder:

 

[ATTACH]25735[/ATTACH]

post-64005-13804853635842_thumb.jpg

Subaru 1,8 GL 4WD Sedan 1985 Work log

VW Boble 1300 1967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe på det+

Vil tro det er ett kjørelysrelè, koblet opp mot park og nær finnes det noen som har det de trenger.

 

Etiketten har blitt visket ut, så det står ingenting på det. Jeg har koblingsskjema for bilen, så jeg vet at denne er ettermontert. Lysene fungerer normalt uten denne koblet til bortsett fra spenningsfallet på det ene fjernlyset. Jeg lurer på hvorfor denne var der i utgangspunktet...

Endret av PremiumVogna

Subaru 1,8 GL 4WD Sedan 1985 Work log

VW Boble 1300 1967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har noe med regelen om påbudt kjørelys. Da det kom var det vanlig å ettermontere automatiske kjørelysrele. Er karnsje et slikt rele. Speningsfallet kommer av en annen feil (lysbryter /rele etc). Du må nok lete litt mere etter feil i det elektriske karnsje kontakter ved sikringsboksen, lysbrytern eller rele til lysa. Smelta lyspærekontakt kommer av dårlig kontakt på pæra+varme fra pæra. Nye kontakter til å lodde på har biltema, bilekstra og andre bildeleselgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår