dhh_AQ Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Ganske sikker på at det er dysene som gjør at bilen fusker og går på tre sylindre iblant. Er dysene like sålenge det er til K-jet motor ? Jeg har DZ-motor i min bil. Fant noen Bosch-dyser på nett med VW-delenr: 049 133 551 A. Passer disse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Dysene dine har delenummer 035 133 551 F, samme type som står i mengder av motorer med K-Jet, KE-Jet og KE3-Jet. Om motoren ikke alltid er med på alle sylindre kan det også skyldes at tetningene på dysene ikke tetter som de skal. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Ok, ser at de jeg så på nett ikke har den lille o-ringen nederst. Tips til hvor jeg billigst kan kjøpe riktige dyser ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Nærmeste hogger. Husk nye vitontetninger, både øvre og nedre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Om motoren går på tre sylindre så sjekk tennpluggene etterpå. Den sylinderen som har fått lite bensin vil få en hvit/lys tennplugg. Sjekk også at det ikke er sprekk i air shroud-slangen inn på innsuget, samt at motoren ikke får falskluft. Skjer dette mest på tomgang eller under kjøring? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Fikk tre dyser fra Audi 100 2.2 n�, ser de har et litt annet delenr, men ser prikk like ut. Kj�per nye pakninger og ser om det hjelper med 100-dysene eller de som er i fra f�r (hvis gamle pakningene er lekk). Fant ut at det er minst to typer bosch-dyser som har samme delenr hos VW/Audi, s� de burde kunne brukes om hverandre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Audi 100 2.2 med årsmodell? Vet du motorkoden? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Mener det var en 85/86 modell quattro. Vet ikke motorkode. Usikker på om 100-dysene er helt friske, men går jo an å prøve dem og se om det gjør en forskjell på fuskingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Da var nye dyseholdere og alle pakninger kjøpt inn fra Møller (ca 500kr totalt). Og to originale Bosch-dyser til $45 på vei fra USA (de hadde bare to igjen, men kan jo hende det holder for meg nå). Tok ut en dyse, og den gikk lett ut sammen med holderen. Da jeg prøvde å ta av holderen, knaste det og den hørtes ut som om den skulle sprekke. Er de meningen at holderne skal dras rett av ? Evt ødelegge deg for å få ut dysen ? NB! Dysene fra Audi 100 passer ikke. Gjengene for å feste bensinrøret er forskjellige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Om motoren går på tre sylindre så sjekk tennpluggene etterpå. Den sylinderen som har fått lite bensin vil få en hvit/lys tennplugg. Sjekk også at det ikke er sprekk i air shroud-slangen inn på innsuget, samt at motoren ikke får falskluft. Skjer dette mest på tomgang eller under kjøring? Bilen går ikke på tre sylindre hele tiden; Når den startes, går den på to eller tre sylindre før den kommer etter at jeg har gitt litt gass ca 5 sek. Når den går på tomgang går tomgangen opp og ned, den "putrer" mens den går. Dette skjer tydelig etter at motoren har kommet over 30 grader slik at kaldstartsdysen har lukket seg. Under kjøring lugger den, og særlig ved girskifte merkes det at motoren ikke alltid følger med. Hva er air shroud-slangen ? Vakuum og innsug er nøye testet for lekkasjer flere ganger. Alt i tenningssystem er også skiftet (inkl hallgiver og tenningsmodul). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2011 Når jeg tar av gamle dyseholdere så knekker jeg de av, altså knuser de forsiktig med en tang uten å skade dysen. Prøver du å dra holderen av så kan det være du sliter av tuppen på dysen. Kaldstartsdysen er kun i bruk en ytterst kort tid etter oppstart, resten er det varmkjøringsregualtoren som tar seg av. Mulig denne ikke er helt god, evt bensinmengdefordeleren din har sett sine bedre dager. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Når jeg tar av gamle dyseholdere så knekker jeg de av, altså knuser de forsiktig med en tang uten å skade dysen. Prøver du å dra holderen av så kan det være du sliter av tuppen på dysen.Kaldstartsdysen er kun i bruk en ytterst kort tid etter oppstart, resten er det varmkjøringsregualtoren som tar seg av. Mulig denne ikke er helt god, evt bensinmengdefordeleren din har sett sine bedre dager. Ok, da gjør jeg det sånn. Vil jo helst ikke skade de gamle dysene. Grunnen til at jeg mener problemet er med dysene er at bilen ved et par anledninger har gått på tre sylindre når motoren kjøres med lav belastning (lite bensin gjennom dysene), og kviknet til hvis jeg tråkker gassen i bunn raskt (mye bensin i dysene). Varmkjøringsregulatoren er den som sitter på coilen ? Har "overhalingssett" til besinfordeleren, så om ikke det lykkes med dysene får jeg prøve det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Nei, varmkjøringsregulatoren sitter på blokka, er som på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet November 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Noen måte å teste varmkjøringsregulatoren på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 1, 2011 Rapporter Share Skrevet November 1, 2011 Nr. 16 på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.